موضوعات داغ

رونمایی از محصول جدید ایران خودرو، ایکو K132 در جلسه هیئت دولت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در جلسه امروز هیات دولت به تاریخ 30 بهمن 1398، از محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد. این خودرو در حال حاضر با کد ایکو K132 شناخته می‌شود و احتمالا در طی ماه‌های آینده با نام دیگری مجددا رونمایی خواهد شد. این خودرو براساس پلتفرم پژو 301 توسعه داده شده و بنابر شنیده‌ها از موتور این خودرو یعنی پیشرانه EC5 در ایکو K132 استفاده خواهد شد. به نظر می‌رسد پس از تعلیق فعالیت‌های پژو در ایران و ناکامی ایران خودرو در به تولید رساندن پژو 301 پسابرجامی، این شرکت تصمیم گرفته تا این محصول را با نشان خود وارد بازار کند.
چندماه پیش بود که ایران خودرو خبرنگاران را به خط تولید پژو 301 فراخواند و مراحل تولید این خودرو را به نمایش گذاشت. حال مشخص نیست چرا این شرکت تصمیم گرفته تا برنامه تولید پژو 301 را رها کرده و محصولی جدید براساس آن به بازار عرضه کند. در نمای خارجی ایکو K132 ترکیبی از سمند و پژو 301 و تا حدودی رانا را می‌بینیم که البته حاصل کار جالب از آب در آمده است. در نمای داخلی نیز ایکو K132 هیچ تفاوتی با پژو 301 ندارد و تنها نشان ایران خودرو جایگزین نشان پژو در مرکز فرمان خودرو شده است. بنابر اعلام رسمی این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره‌مند خواهند بود.
تا اجرایی شدن پروژه ایکو K132 ماه‌ها و شاید سال‌ها زمان باقی مانده است. در این مدت ممکن است ایران خودرو تصمیم بگیرد تا پیشرانه دیگری را بر روی خودرو نصب کند، ظاهر آن را تغییر دهد یا حتی به کلی از برنامه تولید خارج شود. تا زمانی که ایران خودرو پروژه ایکو K132 را با نامی جدید رونمایی کند، پرسش‌های ما در خصوص محصول جدید ایران خودرو بدون پاسخ خواهند ماند.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/1
یک نفر به داد مشتریان بیچاره و بی پناه نگین خودرو ایرسا(نماینده رنو) برسه که صد میلیون دادن و دو ساله نه از ماشین خبری هست نه از شرکت کلاهبردار نگین خودرو. اقای سازمان حمایت , سازمان صمت , تعزیرات , اقای روحانی هیچکاره, اقای رییسی مدعی و ... که دو ساله شکایت مردم بینوا را هیچی حساب نمی کنین و فقط از بیت المال حقوق میگیرین!!! کی به داد مردم میرسین پس؟!!!
1398/12/1
آقایون داداشا
لطفا زود قضاوت نکنید بد و بیراه هاتون رو هم لطفا نگه دارید
1398/12/1
طراحش هر کی هست خیلی بدسلیقس همون سمند از این قشنگتره
1398/12/6
اولا این خودرو معلوم نیست روزی تولید و راهی بازار بشه ! ثانیا این خودرو حداقل از نمای جلویی چه چیزی کمتر از شاسی بلندهای چینی یا کره ای داره که هنوز ندیده داری می کوبی تو سر مال؟! یعنی کوبیدن اجناس و تولیدات کشور تحت هر شرایطی برای شما و بعضی ها شده عادت و به نوعی کلاس؟! این نه نشانه کلاس شماست و نه نشانه ای از فرهنگ غنی شما!
1398/12/1
پژو ۳۰۱ رو یک بار دیدم. به شدت شبیه رانا هسا . البته از لحاظ اتاق و ابعاد. پس اینم همونه و به لحاظ اندازه چیزی بهتری از پارس خودمون نیست که بهش دلخوش کنیم
1398/12/2
روحانی یه سوالی به بچه های ایران خودرو میپرسه:
روحانی:::
موتورش مال کجاست : EF7 ایران
گیربکسش مال کجاست: DAE چین
روحانی سریع ازش پیاده شد گفت کراس اوور جدید کجاست ؟؟؟؟
1398/12/3
خيلی ماشین قشنگیه خداکنه قدرت موتور و کیفت بالایی داشته باشه با قیمت ارزون
1398/12/4
فقط بلدین عقب و جلوشو تغیر بدین
واتلا از بغل همو سمنده خخخخخخخخخ
نتیجه: قبلا هم تولید میشده نهایتش صدای بوقشو عوض کردن و نور چراغاشو تغییر دادن
مرحبا و احسن به آپشنای ایرانی
احتمالا بجای رینگ آلومنیومی قالپاق هم بزارن
1398/12/26
ظاهر شیک تر از پارس هست ولی باید موتور خوبی هم داشته ، هنوز مشخص نیس
1399/1/9
بالاخره چیزی که منتظرش بودیم رسید دل کندن خودروسازا از پلتفرم های قدیم ۴۰۶ و فورد....پلتفرم ۳۰۱ یه پلتفرم روز هست حداقل...میشه حدس زد ایمن باشه البته از لحاظ فنی که تحولی حس نشد چون همون سیستم دناپلاس هست و به همین ترتیب سمند ولی این سمند نیست
1399/1/20
دوستان سریع بشتابید بخرید سری اول سرگلشه رینگ آلومینیومی داره از سری بعد قالپاق آردی میبندن با رینگ 13 و لاستیک 175
1400/3/29
این تارا هست