موضوعات داغ

آزادسازی هزاران دستگاه خودرو وارداتی دپو شده در گمرک

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حسین سیمایی صراف دبیر هیات دولت با انتشار پیامی در حساب اینستاگرامی خود با اعلام خبر آزادسازی هزاران دستگاه خودرو متوقف شده در گمرکات کشور بر اساس مصوبه اخیر دولت در آستانه سال نو، گفت: هزاران دستگاه خودرو به دلیل مشکلات اداری چندین سال در گمرک متوقف شده بودند که با ابلاغ این مصوبه ترخیص خواهند شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، حسین سیمایی در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که دولت با تدبیر خود در رهاسازی خودروها، تاثیر چشمگیری بر کاهش التهابات بازار خودرو در آستانه سال نو خواهد گذاشت و آب سردی بر اتش گرانی و سوداگری بازار خودرو خواهد داشت.
گفتنی است هیئت وزیران در جلسه ۱۶ بهمن خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری، ضمن بررسی وضعیت رسوب کالا در بنادر کشور، در راستای رفع مشکلات خودروهای موجود در گمرکات استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، مصوب کرد، واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری– صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بلامانع است. همچنین خودروهایی که تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز شده اند، با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با همان ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص هستند.
بر اساس این مصوبه هیات دولت خودروهای با ارزش بیش از 40 هزار دلار با محاسبه و پرداخت چهل واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در جدول تعرفه کتاب مقررات صادرات و واردات، می توانند ترخیص شوند. همچنین ترخیص خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع بوده و مشمول این مصوبه نمی شود. خودروهای سواری مربوط به جانبازان که قبل از صدور مصوبه مربوطه با ثبت سفارش وارد شده اند از حکم این ماده مستثنی هستند.
دولت در ادامه مقرر کرده است که ترخیص خودروهای سواری به استثنای خودروهای ساخت آمریکا با رعایت حجم موتور کمتر از 2500 سی سی که تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، مجاز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد