موضوعات داغ

معرفی رسمی نسل جدید کیا سورنتو همراه با جزییات فنی

عکس مطلب اول
روزهای گذشته کمپانی خودروسازی کیا برای تایید حضور خود در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2020، تصاویر رسمی نسل جدید کیا سورنتو را منتشر کرده بود که جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم، اما چندی پیش همراه با انتشار تصاویر جدید، جزییات فنی این اتومبیل هم در دسترس کاربران قرار گرفت و امروز در خودروبانک سعی داریم مروری بر جدیدترین اطلاعات این خودرو در بخش فنی داشته باشیم تا کمی بیشتر با خودروی نسل جدید کیا سورنتو آشنا شویم.
با معرفی رسمی این خودرو از سوی شرکت خودروسازی کیا و مشخص شدن جزییات فنی ۀن، می توانیم سه نوع پیشرانه محرک را معرفی کنیم که شامل یک پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی، یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و همچنین یک سیستم محرک هیبریدی خواهد شد که در ادامه به جزییات بیشتر آن خواهیم پرداخت.
اولین گزینه برای مشتریان، پیشرانه چهار سیلندر 2.2 لیتری دیزلی خواهد بود که در حداکثر کارایی خود می تواند خروجی قدرت 199 اسب بخاری داشته باشد، اما گشتاور بسیار خوب آن به مرز 440 نیوتن متر رسیده و توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ ها ارسال خواهد شد. با انتخاب پیشرانه بنزینی، مشتریان می توانند خروجی قدرت 277 اسب بخاری داشته باشند، اما گشتاور تولیدی آنان به حداکثر 421 نیوتن متر خواهد رسید که درست همانند پیشرانه دیزلی، نیروی آن توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد شد.

نسل جدید کیا سورنتو

نسل جدید کیا سورنتو


برای اولین بار در نسل جدید کیا سورنتو، شاهد وجود یک سیستم محرک هیبریدی خواهیم بود که پیشرانه درون سوز آن توربوشارژر 1.6 لیتری چهار سیلندر بوده و در کنار آن یک موتور 60 اسب بخاری الکتریکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که نیروی مورد نیاز خود را از باتری های لیتیوم یون 1.49 کیلووات ساعت تامین می کند. با استفاده از پیشرانه بنزینی هم می توان به خروجی 227 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری دست پیدا کرد، هرچند منابع خبری به یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی اشاره می کنند که هنوز اطلاعات دقیقی از آن ارائه نشده و در آینده معرفی خواهد شد.
در رابطه با طراحی ظاهری و یا دیگر بخش های اتومبیل هم پیش از این توضیحاتی را ارائه کرده بودیم، اما با معرفی رسمی این خودرو از سوی کیا، مروری مجدد بر روی ویژگی های جدید آن خواهیم داشت.
طراحی ظاهری، بزرگ ترین تغییر کیا در ورود به نسل جدید سورنتو بوده است و همانطور که می بینید، ظاهر این خودرو چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. به طوری که برای مقایسه آن با نسل قبل می توانیم به چراغ های جدیدی اشاره کنیم که اندازه قاب آن نسبت به نسل قبل کوچک تر شده است، اما تعداد چراغ های اصلی روشنایی بیشتر شده و همچنین تکنولوژی پیشرفته تری درون آن استفاده شده است. قسمت بعدی جلوپنجره اتومبیل است که ظاهری متفاوت به خود گرفته و داخل آن ورودی هوای بزرگ تری دیده می شود و حاشیه های کرومی آن تا اطراف چراغ های جلو کشیده شده است. مجموعه سپر اتومبیل هم به کلی تغییر کرده و چراغ های اطراف سپر در نسل قبلی، حالا کمی داخل تر آمده تا امکان تعبیه ورودی هوا در اطراف سپر را برای طراحان فراهم کند.
ادامه این تغییرات در قسمت عقب هم دیده می شود و شاهد یک طراحی کاملا جدید در این بخش هستیم، ولی طراحی این قسمت بویژه چراغ های عمودی شکل آن باعث شده تا در نگاه اول به یاد خودروی شاسی بلند "رولزرویس کالینان" بیفتیم که سال گذشته معرفی شد. به طور کلی در قسمت عقب خطوط شکسته بیشتری دیده می شود و چراغ های عمودی شکل آن جدا از هم طراحی شده و جای خود را با چراغ های پهن و بزرگ نسل قبل عوض کرده است و همین کار باعث شده تا کیا مجبور به انتقال برخی از چراغ های کاربردی همچون "چراغ دنده عقب" به گوشه های چپ و راست سپر شود که جزییات آن را می توانید در تصاویر شاهد باشید.

نسل جدید کیا سورنتو

نسل جدید کیا سورنتو


این تمام ماجرا نیست، زیرا بهترین بخش تغییرات کیا در نسل جدید کیا سورنتو مربوط به داخل آن می شود که با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده و نشان می دهد که این خودروساز کره ای خود را برای رقابت با بزرگان صنعت خودروسازی همچون مرسدس بنز آماده کرده است. در نسل جدید کیا سورنتو با ورود به داخل کابین، پا به جایی خواهید گذاشت که غرق در روکش های چرمی باکیفیت شده، از یک صفحه نمایشگر 10.12 اینچی لمسی در بالای کنسول و همچنین از یک نمایشگر 12.3 اینچی کاملا دیجیتال به عنوان صفحه کیلومتر استفاده شده است. اهرم دنده در نسل جدید کیا سورنتو حذف شده و جای خود را به دکمه های عملکردی داده است و زیبایی کابین زمانی به اوج خود می رسد که شب را با روشنایی چراغ های رنگی قرار گرفته در داشبورد رانندگی کنید. در مجموع می توان گفت که شرکت خودروسازی کیا تمامی قسمت های داخل کابین را تغییر داده تا تجربه متفاوتی برای کاربران خود در نسل جدید کیا سورنتو خلق کند.
در نسل جدید کیا سورنتو، ابعاد بزرگ تری نسبت به نسخه قبلی در نظر گرفته شده است و بیشترین افزایش طول را می توانیم برای فاصله بین دو محور اتومبیل بدانیم که با افزیش 35 میلی متری همراه بوده و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد، درحالی که سایر قسمت های اتومبیل افزایش تقریبا 10 میلی متری را تجربه کرده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد