موضوعات داغ

مشکلات تامین قطعات خودروهای داخلی از کشور چین با شیوع ویروس کرونا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه ‌سازان ایران در مصاحبه اخیر خود با نود اقتصادی اعلام کرد که پس از انتشار ویروس کرونا در کشور چین، ارتباط برقرار کردن با چین برای خرید و فروش کالا به مشکل بر خورده است و تا قبل از این، برخی قطعات خودروهای داخلی را که از چین وارد می کردیم، اکنون با مشکل تامین مواجه شده اند.
مازیار بیگلو در ادامه صحبت های خود می گوید که اکنون نه ‌تنها راه هوایی، بلکه راه‌ های زمینی برای خرید کالا از چین امکان ‌پذیر نیست و اگر شرایط به همین گونه پیش برود، در تامین قطعات خودروها با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد. پس از تحریم‌ ها نیز دیگر نمی ‌توانستیم از کشورهای دیگر قطعات را تامین کنیم و تنها می ‌توانستیم برای تکمیل کردن خودروهای ناقص خود به سراغ چیی ها برویم، اما اکنون برای تکمیل کردن خودروهای ناقص داخلی از موجودی انبار‌ها استفاده می ‌کنیم و این موجودی تنها تا عید جوابگوی خودروسازان خواهد بود و قطعا بعد از عید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
مشکلی که وجود دارد این است که هیچگونه راهکاری برای تامین قطعات بعد از شب عید نداریم. اکنون هیچ موادی از چین وارد کشور نمی‌ شود. نکته قابل توجه دیگر بعد شروع تحریم ها، آغاز بکار دوباره شرکت های قطعه سازی داخلی و تکیه بر توان داخلی بوده است. برخی شرکت‌ های قطعه‌ ساز با تعدیل نیروی کار روبرو بودند که امروز بخشی از آنها به کار برگشته ‌اند و مشغول به کار شده‌ اند. بیگلو درباره افزایش قیمت خودرو نیز اعلام کرد که جامعه ظرفیت افزایش قیمت خودرو در امسال را ندارد، قیمت مواد اولیه عقلانی نیست و باید با قیمت تمام شده این مواد به ما داده شود تا هزینه ‌های تولید منطقی شود. در این بین هر زمان قیمت خودرو افزایش یافته پیدا کرده است، به دنبال آن نارضایتی مردم از کیفیت قطعات و خودروهای داخلی نیز بیشتر شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/4
این همه خودروساز، خودروساز، و سر و صدا پس چی بودند؟! همش دروغ؟! خاک بر سر شرکتهای خودروساز و بیشترش بر سر حامیان انها.
1398/12/5
این که نشه از چین قطعات آورد که احمقانه است. اول به فرض ویروسی بودن قطعات 14 روز تو انبار نگه دارند ویروسش از بین میره دوما خدمه هم قرنطیننه کنند مشکلی برای کسی به وجود نخواهد آمد. پس از الان وارد کنید که برای عید بهانه برای گرون کردن نداشته باشید.