موضوعات داغ

آیا هنگام سوخت گیری هوا وارد باک خودرو می شود؟

عکس مطلب اول
محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران در خصوص ورود هوا به باک خودرو در هنگام سوخت گیری گفت: احتمال ورود هوا به باک خودرو در هنگام سوخت گیری وجود دارد. البته اینگونه نیست که همیشه هوا بفروشند و همانند پمپ های آبرسانی که هوا می گیرند، یکبار ممکن است پمپ هوا بگیرد که پس از هوا گیری این مشکل رفع می شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، مدیرکل استاندارد استان تهران در ادامه افزود: سازمان ملی استاندارد مطابق یک استاندارد عمل می کند و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز موظف به اجرای این استاندارد است. بر اساس این استاندارد 3 پیمانه 5، 10 و 20 لیتری را مشخص کرده ایم یعنی هر کدام از نازل ها با این سه پیمانه اندازه گیری می شوند. حتی ممکن است در پیمایش سه پیمانه نیز دچار مشکلاتی شویم زیرا باید سه نازل از کار بیفتد تا کار ما انجام شود، اگر بخواهیم کم فروشی بنزین را یک لیتر یک لیتر بررسی کنیم تا 50 لیتر شود کار سختی خواهد بود، ضمن اینکه از نظر علمی و محاسباتی بررسی می کنند که چند درصد از کسانی که به جایگاه های سوخت مراجعه می کنند 5 لیتر، 10 لیتر یا 20 لیتر می زنند.
طاهری در ادامه درباره نظارت بر جایگاه ها و چک کردن استانداردها بیان داشت: استاندارد مراجعه سالی دوبار است و ما آن را تشدید کرده ایم و هر فصل یکبار به جایگاه های بنزین مراجعه می کنیم. این موضوع در استان تهران بسیار اهمیت دارد و ما کنترل های لازم را انجام می دهیم.
وی در پایان تصریح کرد: طبق دستورالعمل، مراجعه به پمپ بنزین ها 2 بار در سال است و سازمان استاندارد حداقل 2 بار در سال پمپ بنزین ها را بررسی می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد