موضوعات داغ

واکنش معاون دادستان کل کشور به حذف قیمت خودرو از سایت های اینترنتی

عکس مطلب اول
جواد جاویدنیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور درباره افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: تا امروز درخواست های زیادی به دادستانی کل کشور و مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا ارسال شده مبنی بر اینکه مرجع قیمت گذاری‌ها باید مشخص شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در ادامه افزود: حذف قیمت‌ خودرو در سایت‌های فروش کالا دو ضرر دارد، اولا درج قیمت در سایت‌ها ابزاری است که تلاطم بازار را نشان می دهد و این موضوع به ضرر دلالان خواهد بود و این سایت‌ها آیینه ای هستند که تورم و نابسامانی بازار را نشان می دهند، به همین دلیل دلالان سعی دارند صورت مسئله را پاک کنند و تقصیر افزایش قیمت ها را گردن این سایت‌ها بیاندازند، در صورتی که اصلا این چنین نیست.
جاوید نیا در ادامه بیان داشت: برخی افراد در کانال های تلگرامی فعال هستند و زمانی که قیمت کالا مشخص نیست و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند، این افراد عرضه و تقاضای کاذب ایجاد می کنند و با نشان دادن کمبود عرضه و افزایش تقاضای کاذب در بازار تلاطم ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت‌ها می شوند که این اقدامات به صورت ویژه توسط ضابطان قضایی مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم هرچه زودتر این بررسی ها به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: ضرر دوم حذف قیمت ها از روی سایت های فروش کالا این است که قیمت گذاری ها به سمت شبکه های اجتماعی خارج از کشور می رود که هیچ گونه نظارتی روی آن‌ها وجود نخواهد داشت.
جاویدنیا تأکید کرد: علت اصلی ناباسامانی در قیمت خودرو‌ها این است که علی رغم درخواست های مکرر، مرجعی برای قیمت گذاری مشخص نشده است و امیداریم هرچه زودتر این نقیصه جبران شود تا مدیریت ثابت در بازار خودرو را شاهد باشیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/4
کی گفته خودرو گران شده؟ بروید از نمایشگاه سر کوچه احمدی نژاد بخرید.
1398/12/4
بعد از ۴۰ سال هنوز سازمانی نیست که قیمتا رو تعیین کنه،خنده دار.
1398/12/5
مرجع قیمت گذاری چه معنی داره؟؟ مبنای قیمت عرضه و تقاضاست. خودرو سازها عرضه کنند قیمت میاد پایین! اگه عرضه نمی کنند حداقل واردات را آزاد کنید.