موضوعات داغ

تمهیدات تاکسیرانی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حال حاضر واکسنی برای پیشگیری از ویروس کرونا تولید نشده است. بنابراین، بهترین راه پیشگیری این است که در معرض این ویروس قرار نگیریم. ویروس کرونا مانند سایر ویروس ها (مثل سرماخوردگی) وقتی فرد سرفه می کند یا عطسه می کند، از طریق قطرات گسترش می یابد. همچنین هنگامی که شخصی یک سطح آلوده مانند دسته درب را لمس کند، می تواند پخش شود. خطر انتشار این ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی ها دوچندان است.
به نقل از ایسنا، روابط عمومی سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در اطلاعیه ای در رابطه با این ویروس اعلام کرد: «تاکسی به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل درون شهری به شمار می رود که لازم است هنگام استفاده از آن، نکات بهداشتی و پیشگیری های مناسب برای مقابله با شیوع بیماری‌های ویروسی رعایت شود.»
طبق اعلام این کارگروه، عدم استفاده از کرایه نقدی و جایگزینی روش های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی، یکی از روش های کلیدی و مهم پیشگیری از انتقال انواع ویروس‌ها از جمله ویروس بیماری کرونا محسوب می شود که در این صورت خطری متوجه مسافران و تاکسیرانان نخواهد شد.
لازم به یادآوری است که زیرساخت های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در اکثر خطوط و تاکسی ها فراهم است و شهروندان به راحتی می توانند این روش بهینه را جایگزین کرایه نقدی کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/8
الان تاکسیرانی چه تمهیدی انجام داد؟ این اپلیکیشن های پرداخت آنلاین قبلاً هم وجود داشتن و چیز جدیدی نیست تازه اونها هم شرکت های خصوصی هستن. تاکسیرانی باید به راننده ها سهمیه ماسک و ضد عفونی کننده میداد که دائم ماشینشون رو ضد عفونی کنن اینها فقط بلدن شعار بدن در عمل هیچ کاری نمیکنن