موضوعات داغ

تیزر نهایی بی ‌ام‌ و i4 نشانگر طرح نهایی این مدل است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ‌ام ‌و یکی از خودروسازانی است که پس از لغو نمایشگاه خودرو ژنو تصمیم گرفته محصولات جدیدش را به صورت آنلاین رونمایی کند. کانسپت بی ام و i4 قرار بود ستاره اصلی نمایشگاه سوئیس باشد، اما حالا قرار است در یک کنفرانس دیجیتالی در مونیخ رونمایی شود.
تیزر نهایی این مدل همچنین بهترین تیزر آن هم هست چون بخش زیادی از طراحی نهایی خودرو را به تصویر می‌کشد. با توجه به همین تصاویر می‌توان گفت این خودرو یکی از آن طرح‌های مفهومی بی ‌ام ‌و ویژن که احتمالا نسخه واقعی آن‌ها ساخته نخواهد شد نیست. طراحی کانسپت i4 شبیه کانسپت 4 خواهد بود، این یعنی نسخه تولیدی این دو مدل هم شبیه هم خواهند بود.
این اصلا باعث تعجب نیست، چون سال گذشته کانسپت ۴ هم پیش‌نمایشی از نسل بعدی کوپه سری ۴ بود. این در حالی است که کانسپت i4 پیش‌نمایشی از گرن کوپه سری ۴ بدون موتور احتراق داخلی خواهد بود. مدل کنونی هم ظاهر خوبی دارد، اما به نظر می‌آید نسل بعدی آن طراحی هموارتر و خطوط تند و تیزتری دارد. هنوز مشخص نیست آیا آن دوربین‌های جانبی روی مدل تولیدی هم نصب خواهند شد یا خیر، اما امیدواریم این اتفاق بیفتد چون هوندا E و لکسوس ES پیش از این از چنین آپشنی استفاده کردند.
طبق گفته بی‌ ام‌ و، کانسپت بی ام و i4 توان ۵۲۳ اسب بخار، باتری ۸۰ کیلووات ساعت، مسافت طی شده با هر بار شارژ ۶۰۰ کیلومتر، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در محدوده ۴ ثانیه و سرعت نهایی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
فروش نسخه تولیدی کانسپت i4 از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد