موضوعات داغ

کونیگ زگ چهارسرنشین گِمرا، ستاره ای که می توانست در نمایشگاه ژنو بدرخشد

عکس مطلب اول
قطعا اگر نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور سوئیس و پیشگیری از گسترش آن با شکل گیری تجمعات بزرگ لغو نمی شد، قطعا شرکت خودروسازی کونیگ زگ با خودروی متفاوت و منحصربه فرد خود می توانست همچون یک ستاره در نمایشگاه بدرخشد و خیلی ها را انگشت به دهان بگذارد، زیرا همگی ما عادت به معرفی هایپرکارهای پرسرعت و پرقدرت از سوی این شرکت سوئدی داریم و معرفی یک خودروی چهارسرنشین هایپرکار، آن هم با موتور بنزینی سه سیلندر 2 لیتری می توانست برای خیلی ها غیرقابل باور باشد، اما کونیگ زگ در عمل چنین کاری انجام داده و ثابت کرد که می توان یک خودروی هایپرکار چهار سرنشین با پیشرانه های درون سوز کم حجم نیز تولید کرد!.
محصول جدید این خودروساز سوئدی با نام گِمرا (Gemera) معرفی شده است و قطعا در تاریخ شرکت خودروسازی کونیگ زگ نام آن ماندگار خواهد شد. جالب اینجاست که این خودرو طرح نهایی بوده و شرکت خودروسازی کونیگ زگ برای تولید و عرضه آن به مشتریان، برنامه تولید محدود 350 دستگاهی را پیش بینی کرده است و حالا مشتریان بیشتری شانس این را دارند تا یکی از محصولات منحصربه فرد این خودروساز سوئدی را داشته باشند، هرچند هنوز صحبتی از قیمت و یا تاریخ عرضه این خودرو به مشتریان نشده است.

کونیگ زگ چهارسرنشین گِمرا

کونیگ زگ چهارسرنشین گِمرا


با ساختن یک خودروی چهار سرنشین، شرکت خودروسازی کونیگ زگ بهترین امکانات ممکن را برای کاربران خود فراهم کرده است تا حس سواری با یک خودروی کاملا لوکس و مجهز را داشته باشند. این خودرو باوجود داشتن چهار صندلی برای سرنشینان، تنها 2 درب اصلی برای ورود و خروج دارد، اما کونیگ زگ درب های اتومبیل را به قدری بزرگ ساخته است که فضای مناسبی برای ورود و خروجی تمامی سرنشینان فراهم خواهد شد و باز شدن منحصربه فرد آنان، دست طراحان را برای ابعاد بزرگ آن باز گذاشته است.
با ورود به داخل کابین، به فضایی کاملا لوکس و پیشرفته وارد خواهید شد و در قسمت های مختلف کابین، می توانید صفحه نمایشگرهای کوچک و بزرگی را شاهد باشید که هرکدام وظیفه را برعهده دارند که مهم ترین آنان می تواند صفحه نمایشگرهای کوچک اطراف کابین و نصب شده بر روی ستون A باشند که جایگزین آینه های سنتی در اطراف ماشین شده اند. به طور کلی در داخل کابین، شرکت خودروسازی کونیگ زگ امکانات منحصربه فردی همچون 4 محل نگهدارنده فنجان مجهز به گرمکن و سردکن، شارژر بی سیم تلفن همراه، اتصال وای فای، سیستم تهویه مطبوع 3 نقطه، صندلی های کاملا برقی، سیستم صوتی پرمیوم به همراه 11 بلندگوی باکیفیت و بسیاری موارد دیگر را بکار گرفته است.

کونیگ زگ چهارسرنشین گِمرا

کونیگ زگ چهارسرنشین گِمرا


درسته که کونیگ زگ گِمرا در زمره خودروهای چهار سرنشین قرار می گیرد، اما پیشرانه سه سیلندر 2 لیتری توربو دوقلوی آن با حمایت سه موتور الکتریکی قدرتمند، می تواند یک خروجی قدرت و گشتاور سرسام آور را در اختیار کاربران قرار دهد. به عبارتی دقیق تر، پیشرانه درون سوز اتومبیل با حمایت یک موتور الکتریکی بر روی میل لنگ خود و همچنین دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو و محور عقب، می تواند خروجی قدرت بسیار بالای 1700 اسب بخاری و همچنین خروجی گشتاور 3500 نیوتن متری داشته باشد که با هدایت آن به سمت چرخ ها، حداقل شتاب 1.9 ثانیه و حداکثر سرعت 400 کیلومتر برساعتی بدست می آید تا حتی با پوست اندازی و تفاوت اساسی با تمامی ساخته های شرکت خودروسازی کونیگ زگ، همچنان در قدرت و سرعت همانند اعضای خانواده خود باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/19
جمرا درسته. یه کم مطالعه و کلیپ دیدن ضرر نداره.