موضوعات داغ

فیات e500 جدید با توان ۱۱۸ بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دوران جدیدی برای فیات 500 با این نسخه کاملا الکتریکی آغاز شده است. این خودرو از نو طراحی شده تا با مدل کنونی متفاوت باشد. البته فیات e500 جایگزین مدل کنونی نمی‌شود. این یک پروژه کاملا جدید است و در تورین تولید خواهد شد، در حالی که نسل کنونی فیات 500 با پیشرانه‌های احتراقی و هیبریدی همچنان در لهستان تولید می‌شود.
ظاهر جذاب فیات 500 در مدل جدید هم حفظ شده، اما در اینجا شاهد تغییراتی مثل ستون‌های سقف ضخیم، بدنه هموار، چراغ‌های ال‌ای‌دی جدید و نمای جلویی تازه هستیم. نشان فیات از جلوپنجره برداشته شده و نشان e500 جای آن را گرفته است. عقب خودرو گردتر و درب پشتی سه بُعدی‌تر شده است. چراغ‌های عقب وقتی روشن باشند حالتی شبیه E پیدا می‌کنند تا روی ذات الکتریکی این خودرو تاکید کنند.
اگرچه به نظر می‌آید نسبت‌های e500 شبیه مدل کنونی باشند، اما این مدل کمی بزرگتر از نسل قبلی است. طول و عرض این مدل ۶ سانتیمتر و فاصله دو محور ۲ سانتیمتر افزایش یافته است.
داشبورد به صورت افقی گسترش یافته و یک صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی روی آن قرار دارد. پنل ابزار با یک صفحه دیجیتالی ۷ اینچی جایگزین شده است. قسمت پایینی فرمان صاف است و فاصله بین صندلی‌ها و کف خودرو فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

فیات e500

فیات e500

سیستم مولتی‌مدیا یوکانکت ۵ به اینترنت متصل شده و از طریق گوشی هوشمند قابل دسترسی است. سیستم‌های دستیار رانندگی مثل ترمز اضطراری، نظارت نقاط کور، دستیار حفظ مسیر و کروز کنترل تطبیق‌پذیر دیگر تجهیزات این مدل هستند. سه حالت رانندگی در دسترس هستند: نرمال، رنج و شرپا – که مورد آخر مخصوص راحتی و عملکرد بهتر در کنار صرفه‌جویی در مصرف باتری است.
e500 از یک موتور الکتریکی با پک باتری ۴۲ کیلووات ساعت بهره می‌برد. این موتور توان ۱۱۸ اسب بخار تولید می‌کند که شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل را در محدوده ۹ ثانیه قرار می‌دهد. سرعت نهایی این مدل ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است. e500 با هربار شارژ می‌تواند مسافت ۳۲۰ کیلومتری را طی کند. این مدل می‌تواند طی ۳۵ دقیقه ۸۰٪ شارژ شود. شارژ خانگی e500 حدود ۱۴ ساعت طول می‌کشد.
مشتریان اروپایی می‌توانند از امروز فیات e500 خود را با قیمت پایه ۳۷۵۰۰ یورو سفارش دهند. ۵۰۰ نسخه از این مدل ساخته می‌شود که هر کدام دارای چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی، صندلی‌های چرمی سازگار با محیط زیست، چرخ‌های ۱۷ اینچی، بدنه کرومی و طیف وسیعی از دستیارهای رانندگی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد