موضوعات داغ

نسخه تولیدی بی‌ ام ‌و iX3 طی مراسم معرفی i4 رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی‌ ام‌ و اولین مدل تمام الکتریکی خودش را با کانسپت iX3 در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۱۸ در پکن معرفی کرد. این نه تنها نشان می‌داد بی ‌ام‌ و قصد دارد نسخه‌ای تمام الکتریکی از شاسی بلند محبوب نسل سوم X3 بسازد، بلکه تایید کرد این مدل مخصوص بازار چین ساخته می‌شود.
از قبل می‌دانیم این مدل در چین تولید و سپس به دیگر کشورها صادر خواهد شد. همچنین مشخصات فنی این مدل را می‌دانستیم، پس تنها نکته‌ای که نمی‌دانستیم ظاهر آن بود. حالا تصویری از ظاهر نهایی iX3 طی کنفرانس ویدیویی رونمایی از کانسپت i4 منتشر شده است.
به نظر می‌آید نسخه تولیدی iX3 تفاوت چندانی با نسخه مفهومی آن ندارد. چرخ‌ها و پنل روی گلگیر جلو با لوگوی بی‌ام‌و همچنان حفظ شده‌اند. تنها تغییر مهم جلوپنجره آن است که سنتی‌تر و شبیه بقیه مدل‌های بی ام و X3 به نظر می‌رسد.
زاویه تصویر به اندازه کافی خوب نیست تا بتوان دقیقا گفت بی ام و iX3 چقدر با نسخه مفهومی خودش تفاوت دارد، اما کاملا مشخص است بی‌ام‌و طراحی آن را تغییر داده است. به نظر می‌آید دو طرف جلوپنجره مجزا بوده و مثل طرح مفهومی در وسط به یکدیگر متصل نمی‌شوند.
انتظار می‌رود بی ام و iX3 تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود، اما چون در چین تولید می‌شود احتمالا در سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان اروپایی خواهد رسید. این مدل ابتدا در اروپا و با قیمت ۷۰ هزار یورو در دسترس خواهد بود، سپس در زمانی نامشخص و با قیمتی نامشخص در آمریکا عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد