موضوعات داغ

تاثیر منفی کرونا بر تامین قطعات خودروسازان داخلی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی درباره پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به شرکت های خودروساز داخلی اعلام کرد که پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ‌ها آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ درصد از تسهیلات را پرداخت کرده اند. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی درباره حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان نیز اعلام کرد که درحال‌ حاضر برآوردهای صورت گرفته نشان از مطالبات 23 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از شرکت های خودروساز داخلی دارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی همچنین با اشاره به مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی، اعلام کرد که اگر نقدینگی شرکت های قطعه ساز تامین شود، مشکلات آنان نیز برطرف خواهد شد و می‌ توانند به تولید خود ادامه دهند. نجفی منش با بیان اینکه در تولید هر خودرو حدود ۸ هزار قطعه مورد استفاده قرار می گیرد، در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که روزانه خودروسازان کشور ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می‌ کنند که با یک حساب سر انگشتی مشخص می ‌شود چه حجم زیادی از قطعات در روز تولید و تحویل داده می‌ شود.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی درباره تاثیر کرونا بر تامین قطعات وارداتی نیز اعلام کرد که شیوع کرونا در تامین قطعه بی‌ تاثیر خواهد بود و مشکلاتی ایجاد می ‌کند اما نمی ‌توان گفت. ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه به پایان خواهد رسید و قبل از آغاز تحریم ها، حدود ۶۵ درصد قطعات در داخل کشور تولید می ‌شد که اکنون به چیزی حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
اگر نقدینگی تامین شود و فروش با قیمت حاشیه بازار باشد، شرکت های خودروسازی می توانند پول قطعه سازان را پرداخت کنند. در حال حاضر قیمت مواد اولیه داخلی جهش زیادی داشته است و امیدوار هستیم که دولت بتواند با نظارت دقیق این جهش ‌ها را کنترل و به حداقل برسانند. اختلاف قیمت کارخانه و بازار موجب افزایش قیمت ‌ها شده است و اگر دولت اجازه دهد فروش ‌های فوری بر اساس حاشیه بازار صورت گیرد، حجم تقاضای کاذب کاهش می ‌یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد