موضوعات داغ

زمان شش ماهه برای سهمیه بنزین تمدید می شود؟

عکس مطلب اول
با شیوع ویروس کرونا برنامه های سفر روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی به چالش کشیده شده و این نگرانی به وجود آمده که سهمیه سوخت خودروها پس از گذشت شش ماه چه خواهد شد. باید دید دولت چه تصمیمی برای حفظ سهمیه بنزین پس از فروردین ماه اتخاذ خواهد کرد. بر اساس اعلام قبلی سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل شود. البته با این توضیح که سقف بنزین موجود در کارت ۳۶۰ لیتر بوده و پس از شش ماه و در صورت عدم استفاده افراد از سهمیه ۳۶۰ لیتر، دیگر کارت سوخت آنان شارژ نخواهد شد، مگر اینکه که فرد از سهمیه بنزین خود استفاده کند. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا ۳۰ لیتر از سهمیه بنزین خود استفاده کند، در ماه هفتم به جای سهمیه ۶۰ لیتر فقط ۳۰ لیتر در کارت سوخت وی واریز می شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، این نگرانی به این دلیل است که برخی از شهروندان با ذخیره بنزین خود در ماه های گذشته قصد سفر داشتند که با شیوع ویروس کرونا برنامه های سفر آنان با چالش مواجه شده و باعث لغو سفرها شده است. این افراد نگران حذف سهمیه خود بوده و حتی ممکن است برای جلوگیری از حذف سهمیه خود تدارک سفر ببیند که در شرایط فعلی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، چراکه سهمیه بندی از آبان ماه آغاز شده و تا آخر فروردین نیز ذخیره بنزین افراد حفظ خواهد شد. وی در ادامه درباره احتمال تمدید و افزایش مدت شش ماه بیان داشت: اگر قرار باشد تصمیمی مبنی بر تغییر شرایط فعلی اتخاذ شود، آن را اجرایی خواهیم کرد و هیچ مشکلی از نظر فنی برای تغییر میزان ذخیره در کارت سوخت وجود ندارد.
مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه گفت: مردم هیچ نگرانی برای سهمیه سوخت خود نداشته باشد و سهمیه بنزین آن ها در آخر اسفندماه کم نمی شود و زمان شش ماه انتهای فروردین ماه است.
وی درپایان تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی مجری این طرح است و در صورت ابلاغ به منظور افزایش میزان ذخیره کارت سوخت، ما این طرح را اجرا می کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد