موضوعات داغ

افزایش قیمت ها برای سال آینده کوک شده؟!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کارشناسان بازار خودروی معتقد هستند زمانی که عرضه خودرو کاهش پیدا می ‌کند، قیمت خودرو در بازار ناخواسته گران می‌ شود و بر این اعتقاد هستند که هیچ نشانه مثبتی در رابطه با ارزان شدن قیمت خودرو در سال جدید وجود ندارند.
با شیوع بیماری همه گیر "کویید- 19" در کشور، میزان تقاضا برای خرید اتومبیل شب عید کاهش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا در نهایت منجر به تعدیل قیمت خودروها شود. با این وجود چندی پیش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به وضعیت تولید خودرو اعلام کرد که به دلیل تشدید تحریم ‌های بین ‌المللی، توقف خطوط تولید خودروهای چینی و همچنین کاهش واردات قطعات چینی، میزان تولید خودرو در کشور کاهش پیدا کرده است، به طوری که در گذشته میزان تولید خودرو از سوی شرکت های داخلی به چیزی حدود 2000 دستگاه می رسید، اما در ماه های پایانی سال جاری این میزان تولید به کمتر از 1600 دستگاه رسیده است. باتوجه به این شرایط، نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو بعد از عید ارزان شود!.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، در همین راستا یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو پس از عید ارزان خواهد شد؟، چنین عنوان کرد که در اسفند ماه هیچگونه نشانه مثبتی از کاهش قیمت خودرو پس از عید دیده نشده است. با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و خودروسازان نیز در تامین قطعات دچار مشکل هستند، پیش بینی می شود که این کاهش تولید بعد از عید هم ادامه داشته باشد و خودروسازان نتوانند نیاز مردم و مشتریان خود را تامین کنند، به همین دلیل انتظار می رود که با کاهش عرضه، بار دیگر شاهد افزایش ناخواسته قیمت ها در بازار باشیم و همانطور که گفتیم، هیچ نشانه مثبتی مبنی بر کاهش قیمت خودرو در بازار برای سال 99 وجود ندارد.
در آخر کارشناسان معتقد هستند که در سال 99، احتمالا بار دیگر با افزایش قیمت دلار روبرو خواهیم شد و برهمین اساس، قیمت مواد اولیه و سایر کالاها نیز براساس نرخ ارز تعیین و تکلیف خواهند شد. با این شرایط اگر قیمت دلار در سال آینده افزایش پیدا کند، قیمت خودرو در بازار نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/26
چه خبر از سانتافه ۵۰۰میلیونی؟! 😂