موضوعات داغ

نکات طلایی برای ضدعفونی کردن خودروها برای دور ماندن از کرونا

عکس مطلب اول
این روزها با شیوع ویروس کرونا، مسئولین مربوطه از مردم تقاضا دارند تا حد امکان در خانه بمانند و فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شوند. ممکن است در صورت خروج آلودگی به خودروی شما انتقال پیدا کند و خود و خانواده در معرض ابتلا به این ویروس قرار بگیرید. بنابراین در این روزهای شیوع ویروس کرونا باید مراقب خودروی خود نیز باشیم، زیرا ممکن است خودروی ما یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، حال اگر شما مجبور به ترک خانه با ماشین شخصی هستید به نکاتی که در ادامه گفته می شود با دقت توجه کنید تا از ابتلا به کرونا جلوگیری کنید. ابتدا به رفتار رانندگان خودروها در روزهای شیوع ویروس کرونا می پردازیم. نکاتی که با رعایت آن می توانید از ویروس کرونا دور بمانید.
* در محل های خلوت بهتر است شیشه اتومبیل ما پایین باشد و هوا در ماشین جریان داشته باشد.
* در پارکینگ ها به هیچ وجه شیشه اتومبیل خود را پایین ندهیم و تهویه ماشین را در حالت گردش هوای داخل ماشین قرار دهیم.
* ممکن است یکی از اعضای خانواده ما مشکوک به کرونا باشد و او را به دکتر ببریم. در این حالت حتما سرنشینان کمی داخل ماشین باشند و همه از ماسک استفاده کنند. فاصله خود را با فرد مشکوک به کرونا در ماشین حفظ کنیم. همه شیشه های ماشین را باز کنیم. دکمه گردش هوای داخل ماشین به صورت الزامی خاموش باشد و تهویه در حالت ورود هوای بیرون به داخل ماشین قرار داشته باشد.
* کف ماشین از آلوده ترین نقاط است. ویروس کرونا به علت سنگین بودن ممکن است روی زمین باشد و با کفش ها به ماشین منتقل شود. توجه داشته باشید که کیف یا لوازم خود را کف ماشین نگذارید و در صورت انجام این کار به دقت آن را ضدعفونی کنید.
اگر احساس می کنید خودروی شما به ویروس کرونا آلوده شده، چه اقداماتی باید انجام دهید؟
* همه شیشه ها را پایین بدهیم. محلول های کلری برای چرم ماشین تهیه نشده اند و کیفیت چرم را پایین می آورند. حتما آن ها را حداقل تا بیست برابر رقیق کنیم و برای تمام سطوح داخلی ماشین و دستگیره های بیرونی استفاده کنیم.
* توجه داشته باشید که الکل قابل اشتعال است و نباید برای ماشین مورد استفاده قرار گیرد.
* استفاده همزمان از محلول الکل و کلر باعث ایجاد گازهای سمی می شود، از این کار خودداری کنید.
* اگر از دستمال کاغذی استفاده می کنید آن را پس از استفاده کوتاه دور بریزید و اگر از پارچه استفاده می کنید، در یک حالت بدون سابیدن تا چندین بار استفاده کنید.
* اجازه دهید مایع ضدعفونی کننده خود خشک شود و آن را با دستمال خشک نکنید.
* حتما دست خود را تا سی ثانیه با مایع دستشویی و آب ولرم بشویید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/28
سلام آخرش ما داخل ماشین رو چکار کنیم . وقتی الکل آتیش میگیره و کلر هم چرم ر خراب میکنه چه کنیم.
اما مگه با الکل چکار میخواد کنیم که آتیش بگیره ماشین خاموشه دیگه.
البته محلول نانو سیل که یک محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی و بی ضرر برای بدن و محیط زیست هست رو نمیدونم با چرم چه واکنشی ایجاد میکنه.به نظر گزینه خوبز باشه.