موضوعات داغ

بررسی استهلاک پژو 407

عکس مطلب اول
پژو 407 در سال 1384 در ایران عرضه شد. این خودرو داری امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی نسبت رقبای هم رده خود در زمان عرضه بود. اما با تمامی این امکانات، از آن در کشور استقبال خوبی به عمل نیامد و این ماشین را به عنوان یک پروژه شکست خورده در ایران یاد میکنند. اما با گذشت سال ها با توجه به محدودیت های واردات خودرو، هنوز پژو 407 از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و حتی کیفیت ساخت از بیشتر هم رده های قیمتی خود سطح بالاتری دارد. لذا میتوان به عنوان یکی از گزینه های خرید خودروی دست دوم به آن نگاه کرد.

"لوازم یدکی پژو 407"
صحبت از خرید یک خودرو کارکرده شد! اولین نکته که باید به آن دقت کرد میزان استهلاک و سپس خرید لوازم یدکی پژو 407 است. هر چند 407 استهلاک زیادی در مقایسه با هم رده های خود ندارد اما در چند بخش آن شاهد ضعف شدید قطعات هستیم که جلوتر به دو قطعه آن خواهیم پرداخت.
"دسته موتور 407"
دسته موتور 407 یکی از قطعاتی است که ضعف آن در این خودور به خوبی خود را نشان میدهد. این قطعه از قطعات یدکی پر مصرف این خودروست. دسته موتور شاتونی 407 در کنار دسته موتور کله قندی 407 دو نوع دسته موتوری هستند که موتور این خودرو را در جای خود نگه داشته اند.
"بوش طبق 407"
این خودرو در قسمت بوش های جلوبندی نیز ضعف ملموسی دارد. جلوبندی این ماشین شامل تعداد زیادی بوش بوده که بوش طبق 407 از پرمصرف ترین آنهاست. بوش طبق جناقی 407 در کنار بوش طبق لبه دار 407 دو نوع بوشی هستند که بروی طبق این خودور قرار دارند.

407

407

در کل باید گفت که استهلاک این خودرو در مقایسه با ماشین های هم کلاس خود اصلا زیاد نیست. نیاز به تعویض لوازم یدکی مصرفی در تمامی خودروها وجود دارد و پژو 407 نیز از این امر مستثنا نیست. استهلاک 407 در قطعات مصرفی مثل لنت، شمع و ... قابل قبول است اما نکته مهم تر این است که به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالای این خودورو در صورت نگه داری درست از آن بسیار کم پیش می آید تا قطعات غیر مصرفی اش خراب شود. خرابی لوازم غیر مصرفی در این ماشین ها تنها در شرایط عدم نگه داری درست از خودرو و یا گذشت عمر مفید آنها اتفاق می افتد. همینطور لازم به ذکر است که هیچ خودوریی بدون ضعف نبوده و ماشین ها در بخش های مختلف و در شرایط گوناگون ضعف های خود را نشان خواهند داد. مهم آن است که در زمان خرید از وجود این ضعف ها را بصورت کامل مطلع باشیم و با آگاهی کامل اقدام به خرید خودرو کنیم.
هرچقدر که استهلاک یک خودرو کم باشد باز هم در نهایت شما نیاز به خرید لوازم یدکی برای خودرو خود دارید. چون از پژو 407 در زمان تولید استقبال خوبی نشد، تولید آن خیلی زود متوقف شد. با گذشت زمان میبینیم که تعداد زیادی از این خودرو در خیابان ها وجود ندارد. به دلیل کم بودن تعداد این خودرو تقاضا برای لوازم یدکی 407 نیز در مقایسه با پژو های دیگر در ایران بسیار کم و محدودتر است. از طرفی فروشندگان خاصی در بازار لوازم یدکی، قطعات این خودرو را بفروش میرسانند. بدیهی است که پیدا کردن لوازم یدکی برای 407 خود کمی دشوارتر از یک خودروی محبوب باشد. اما باید گفت که اکثریت قطعات یدکی این خودرو در بازار موجود بوده و آشنایی با یکی از فروشندگان لوازم یدکی این خودور دیگر نباید نگران تهیه قطعه موردنظر خود باشید. مجموعه یدک یار بخشی مختص فروش لوازم یدکی پژو 407 دارد. این مجموعه ضمانت اصالت قطعه و سلامت آن را برای مشتری خود فراهم کرده است. شما میتوانید تنها با سفارش قطعه مورد نیاز خود، آن را در محل مورنظر تحویل بگیرید. نکته ای که در خرید لوازم یدکی برای یک خودرو بسیار مهم است، قیمت قطعات است. به دلیل کیفیت بالای اجناس یدکی اصلی، قطعات اصلی این خودرو کمی گرانتر از مشابه های آن در خودروهای محبوب است. به عنوان مثال دسته موتور 407 قیمتی بیشتری از دسته موتور مشابه در خودروهای دیگر پژو دارد. یا میتوان بوش طبق 407 را مثال زد. در دیگر خودورهای پژو در بازار صرف اقتصادی در تعویض کامل طبق خودورست ولی به دلیل قیمت بالای طبق 407 در مقابل طبق این خودروها تعویض بوش طبق برای این خودرو بسیار رایج است.
برای جمع بندی باید گفت که پژو 407 خودروی با امکانت رفاهی و ایمنی بالا است که موتوری قوی و گیربکسی قابل قبول دارد. از طرفی کیفیت ساخت بسیار بالا نسبت به رقبای هم قیمت خود در کنار استهلاک نه چندان زیاد آن موجب شده تا هزینه نگهداری زیادی نداشته باشد. اما گفتنی است که قیمت لوازم یدکی 407 در بازار کمی بالاتر از قیمت لوازم یدکی رقبای خود است. حال انتخاب شماست که کیفیت ساخت، آپشن ها و امکانات، امینی، موتور قوی و ... آنقدر اهمیت دارد که یک پژو 407 را برانید؟
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/25
سال ۸۸ یکی از ایران خودرو گرفتم و سال ۹۰ به دوستم فروختم و ایشان هم به خانمشان داد.
همان موقع دوستم یک سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ گرفت.

در یک کلام،
خودروی بسیار پر استهلاکی است و موتور ۲۰۰۰ آن برای آن شاسی و اتاق بسیار قوی است و برای همین مشکل دسته موتور هم پیدا می‌کند.
جنسش هم تقریبا نیست و برای یک شیشه عقب شکسته مجبور شدیم بعد ۴ ماه خواب ماشین، از دبی بیاوریم.
1398/12/26
سلام
من دو تا ۴۰۷ داشتم خیلی ماشین خوب و مستحکمی هست شاید سال ۸۸ و اوایل لوازم یدکی نداشته اما الان با وجود کانال های تلگرامی فروشندهای لوازم یدکی در دسترس هستن و مشکل تامین قطعات حل شده و حتی الان با وجود تعمیرکاران ماهر در گروه ها از لوازم مشترک با گروه پژو و سیتروئن مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ و زانتیا استفاده می شود پس از ۱۰ سال هنوز کیفیت ۴۰۷ حفظ شده و اتاق کاملا ساکت وبدون صدا می باشد جلوبندی ۴۰۷ بسیار با دوام هست و پس از ۱۰ سال برای ماشین من با ۱۱۰ هزارکارکرد سالم هست . موتور خوب با گشتاور مناسبی دارد و تنها ضعف گیربکس ۴ سرعته می باشه که اگه ۶ سرعته بود عالی می شد مصرف سوخت مناسب جاده در حدود شش و نیم داره ولی مصرف شهری دوازده هستش
1398/12/26
دلال عزیز
من از سال ۸۸ این ماشین رو دارم اولا با توجه به اینکه این ماشین مونتاژ فرانسه هست تمام قطعات این ماشین فرانسوی یا آلمانی هست که‌با توجه به کیفیتش به این زودیها خراب نمیشه و من هم با ۲۸۰ هزار کارکرد جز قطعات مصرفی و ۲ تا بوش ارزون قیمت که با توجه به کارکرد و جاده های ایران عادی هست چیز دیگه ای از این ماشین عوض نکردم
تمام قطعات این ماشین از کوچکترین که کلید صندلی برقی باشه تو امیر کبیر تو بیشتر از ۱۰ تا فروشگاه موجود هست
من هنوز هم فیلتر فرانسوی با لیبل ایساکو میخرم
این ماشین خوبیش اینه که همه قطعات اورجینالش تو‌بازار موجود هست
1398/12/26
برادر اون 405 بوده که سال 88 از ایران خودرو تحویل گرفتی نه 407! انشالله سعی کن امسال 407 بخر ببین چیه
انفاقا موتور ۲۰۰۰ قوی آن برای شاسی مستحکم و اتاق بزرگ آن بسیار مناسب است
1398/12/26
ماشین بسیار کم استهلاک و با کیفیتی هستش. من یه مشکی رو دارم که هرکس نگاه می‌کنه، فکر می‌کنه ماشین مدل ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ هستش. اغلب ۴۰۷ ها رو داخلشون رو ببینید متوجه کیفیت فوق‌العاده کابین می‌شید. بیرونش هم بستگی به نگهداری آدم از ماشین داره. اتاق بعد از ۱۰ سال اصلا سر و صدا نداره
در مورد لوازم یدکی هم باید گفت که گیربکس این ماشین ۹۰ درصد قطعاتش با گیربکس ۲۰۶ و ۲۰۷ اتومات یکیه و لوازمش راحت گیر میاد. بسیاری از لوازم موتوری هم با ۲۰۶ تیپ ۵ و RC یکیه که چون دوستداران زیادی داره، اون هم تهیه اش مشکلی نداره. کیفیت سواری فوق‌العاده، امکانات و تجهیزات خوب، ترمزهای عالی، ایمنی بالا و ... ارزش خرید ماشین رو بسیار بالا می‌بره. فقط نمی‌دونم چرا بین مردم بد جا افتاده. میگن لوازم یدکی کمیاب و گرونی داره.
اتفاقا چون تو ترکیه خیلی ها ۴۰۷ و ۳۰۸ سوار میشن، تهیه قطعات از اونجا کار راحتیه و یکسری هموطنان مرزنشین کارشون تهیه این لوازمه و به شهرهای بزرگ مثل تهران و مشهد به قدری فرستادن که هروقت اراده کنید میتونید تهیه کنید. اون دوستمون هم که گفته ۴ ماه ماشین خوابیده، به نظرم خیلی راحت تر و سریع تر میتونست تهیه کنه. الان تو ایران ماشین های چینی به مراتب با کیفیت پایین تر و امکانات کمتر نسبت به ۴۰۷ با چه قیمت‌هایی داره فروش میره و اتفاقا همون ها گیر آوردن قطعاتشون کار سخت تری هست.
1398/12/26
سلام،ابتدا من پاسخ دوستمون بدم که گفتن برای شیشه 4 ماه خواب ماشین داشتن،اتفاقا تمام لوازم این ماشین در تهران موجوده و نهایتا 3 روزه از ترکیه میارن و نکته مهم اینه که لوازم پژو در دبی نایابه،من 10 ساله این ماشین دارم و تا به امروز یک بار تسمه تایم تعویض کردم و یک بار دسته موتور ها و تا به امروز جلوبندی خودرو باز نشده و هیچ خرجی تا به امروز نداشتم و کیفیت بالای قطعات این خودرو کاملا تا به امروز به همه 407 سوارها اثبات شده،اگه تعویض دسته موتور میشه استهلاک بالا پس معنی استهلاک به طور کل عوض شده
1398/12/26
اولا تشکر میکنم از کارشناسی دقیق شما. حدود دہ سالہ کہ این خودرو را دارم و بدلیل دقّت در نگھداری و رانندگی اصولی خوشبختانہ ھیچوقت نیازمند قطعہ ای برای خودرو نشدم و البتہ خوششانس ھم بودم کہ مثل دوست عزیز آقای آریا بہ مشکل شکست شیشہ نخوردم، شاید سالہا قبل کہ با گروہ تخصصی تلگرام این ماشین آشنا نشدہ بودم گاھی نگران ترامیم قطعہ بعد از توقف تولید می شدم اما الان بھ تعداد زیادی از فروشندگان قطعات و تعمیرکاران خبرہ این ماشین دسترسی دارم و ھیچ نگرانی ندارم. توصیہ من بہ ھمہ دارندگان ۴۰۷ اینہ کہ عضو این گروہ بشن تا از این زیباری باھاش لذت بیشتری ببرن.
1398/12/26
حدود ۸ سال ماشین را دارم.بسیار ماشین خوب و به نسبت قیمتش مثرون بصرفه و کم استهلاک.مشکل دسته موتور برای ۲۰۶ تیپهای ۶ و v9 هم هست البته اگر بشه گفت مشکل چون اگر مرتب و نرم باهاش حرکت کنید و جنس اصلی بندازید راحت چندسالی کار میکنن.قطعاتش هم چندین فروشنده معتبر وجود داره و حتی در صورت نبود قطعه در کمتر از یکماه براتون وارد میکنند.
1398/12/26
کمبود قطعه در عصر حاضر باتوجه به پیشرفت جهانی زنجیره تامین مشکل زیادی محسوب نمیشه در عین حال کمبود قطعه لااقل خیال آدم را از لخاظ کیفیت قطعه راحت میکنه چونکه جذابیتی برای قطعه سازان تقلبی نداره.
با اینکه این خودرو مال ۱۰ سال پیشه ولی در رقابت با خودروهای فعلی هم رده خودش هنوزهم حرفهای زیادی برای گفتن داره. کیفیت ساخت فوق العاده هندلینگ بی مثال و بی مانند. ایمنی بسیار بالا. ظاهراسپورت و خوش تراش باعث شده تا 407 علاوه بر خودرو یک اثر هنری هم باشه. یادمان باشه که این خودرو همین الان هم یکی از خودروهای محبوب مردم بیشتر کشورهای اروپایی و روسیه و ترکیه و.... هستش که جای تعجبی هم نداره.
1402/7/1
اخیرا براحتی هر قطعه که بخواهی اعم از اصلی ترک چینی و استوک موجده به دلیل کانال های اینتری و دو سه تا کانال خیلی فعال هرقطعه که بخواهی هست شاید موردی باشه که ماشین‌ها تولید انبوه نداشته باشند ولی به خاطر خاص بودن و توضیع کننده ها فعال همه قطعات هست راجع به کیفیت حرفی نداره هنوز یک ۴۰۷ با داشبورد خراب دیده نشده وهنوز بدون صدا داره کار میکنه