موضوعات داغ

کدام خودروسازان در پی شیوع کرونا مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شده اند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شیوع ویروس همه گیر کونا موسوم به "کووید-19" در سطح جهانی، باعث مختل شدن زندگی و بسیاری از کسب و کارهای ریز و درشت در سراسر جهان شده است و این موارد در کشورهای درگیر با آمار بسیار بالاتر، شرایط سخت تری برای مردم بوجود آورده است. از جمله کسب و کارهای بزرگ که با شیوع ویروس کرونا مجبور به کاهش فعالیت و یا توقف فعالیت شده اند، شرکت های خودروسازی خواهند بود که در حال حاضر بسیاری از آنان بویژه خودروسازان بزرگ اروپایی مجبور به تعطیل کردن کارخانه های خود به منظور جلوگیری از پیشرفت و همه گیر شدن این ویروس در کشور خود شده اند.
حال امروز به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، سعی داریم مروری بر خودروسازان بزرگ جهانی داشته باشیم که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در کشورشان، مجبور به تعطیلی کارخانه های خود تا فروکش کردن این ویروس و مهار آن شده اند.

- فولکس واگن
کمپانی خودروسازی فولکس واگن به عنوان بزرگ ترین خودروساز اروپایی که مجموعه بزرگی از شرکت های خودروسازی را در اختیار دارد، خبر از تعطیلی کارخانه های خود تا اطلاع ثانوی داده است و به تازگی اعلام کرد که برخی کارخانه های خود را در دو کشور اسپانیا و پرتغال به مدت 2 هفته تعطیل کرده است.

- پژوسیتروئن
پژوسیتروئن به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپایی و زیرمجموعه های بزرگی همچون پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال و شرکت خودروسازی DS، در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی مجبور به تعطیلی کارخانه های تولیدی خود تا تاریخ 27 مارس شده است و به ترتیب طی روزهای گذشته، کارخانه های مختلف خود در کشورهای فرانسه، اسپانیا، انگلستان، اسپانیا، آلمان و لهستان را به طور موقت تعطیل کرده است.

- رنو
در کشور فرانسه، شرکت خودروسازی رنو هم مجبور به تعطیلی موقت کارخانه های خود در سراسر کشور شده است. هرچند علاوه بر کشور فرانسه، این شرکت خودروسازی در مجموع فعالیت 12 کارخانه خود را در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی تا اطلاع بعدی متوقف کرده است.

- تویوتا
شاید شرکت خودروسازی تویوتا و دفتر مرکزی آن هزاران کیلومتر دورتر از قاره اروپا باشد، ولی این شرکت سایت های تولیدی مختلفی در سراسر جهان بویژه اروپا دارد و با شیوع کرونا در قاره اروپا، این شرکت نیز مجبور به توقف فعالیت برخی از سایت های تولیدی خود در اروپا شده است. در این خصوص شرکت خودروسازی تویوتا کارخانه خود را در کشور پرتغال و همچنین فرانسه تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

- فورد
فورد به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی فعال آمریکایی در بازار اروپا نیز همانند سایر خودروسازان اروپایی با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می کند، به طوری که حتی برخی از کارکنان این شرکت در کشور اسپانیا به ویروس جدید "کووید- 19" مبتلا شده و شرکت خودروسازی فورد مجبور به تعطیلی تمامی کارخانه خود از تاریخ 19 مارس تا اطلاع بعدی در سراسر اروپا شده است.

- فیات کرایسلر
بحران کرونا در کشور ایتالیا، منجر به توقف فعالیت بسیاری از خودروسازان بزرگ این کشور شده است که یکی از مهم ترین و بزرگ ترین آن می تواند کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر باشد که تا تاریخ 27 مارس سال جاری، کارخانه های تولیدی خود در صربستان، ایتالیا و همچنین لهستان را تعطیل خواهد کرد، هرچند باید منتظر ماند و دید که آیا اروپا بویژه کشور ایتالیا موفق به مهار این ویروس تا تاریخ 27 مارس خواهد شد یا خیر که بتواند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد.

- فراری
به تبعید از کمپانی مادر، شرکت خودروسازی فراری هم درست همانند فیات کرایسلر فعالیت خود را تا تاریخ 27 مارس 2020 متوقف کرده است. توقف فعالیت این شرکت شامل دو کارخانه در شهرهای "مارانلو" و "مودنای" ایتالیا خواهد شد.

- لامبورگینی
کمپانی خودروسازی لامبورگینی به عنوان دیگر تولید کننده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی هم به دنبال دیگر شرکت های خودروساز ایتالیایی، با اعلام شرایط بحرانی در کشور ایتالیا فعالیت خود را تا تاریخ 25 مارس متوقف کرده است. توقف تولید این شرکت برای کارخانه اصلی خود در شهر "سانت آگاتا" خواهد بود.

- بی ام و
در آخرین می رسیم به یکی دیگر از خودروسازان بزرگ آلمانی، یعنی شرکت خودروسازی بی ام و که درست همانند فولکس واگن، مجبور به تعطیلی کارخانه های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا شده است. این شرکت علاوه بر تعطیلی کارخانه های خود در کشورهای اروپایی حداقل تا تاریخ 17 مارس سال جاری، سایت تولیدی خود در کشور آفریقای جنوبی را هم به طور موقت تعطیل کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد