موضوعات داغ

ماشین پلیس سوبارو و وانت مینی ، آیتم‌های جذاب حراجی RM

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هرساله حراجی‌های خودرویی جذابی در سرتاسر دنیا برگزار می‌شوند که از طریق آن‌ها خودروهای جذاب و خاص به بالاترین قیمت فروخته می‌شوند. حال حراجی RM‌ در ایالت ایندیانا قصد دارد تا تابستان امسال را با فروش چند خودرو جالب، جذاب‌تر از همیشه کند. در بین آیتم‌های این حراجی، دو خودرو کوچک و بانمک وجود دارند که توجهات را به خود جلب کرده‌اند. یکی از آنها وانت مینی ساخت آستین انگلستان و دیگری ماشین پلیس سوبارو 360 از پلیس نیوزیلند است.
وانت مینی نسخه پیکاپ از این هاچ‌بک دوست داشتنی بریتانیایی است که در سال 1961 توسط آستین رونمایی شد. وانت مینی یک خودرو تجاری کوچک و دوست‌داشتنی است که کاربرد مناسبی در خیابان‌های باریک و پرتراکم انگلستان دارد. وانت مینی تنها 680 کیلوگرم وزن دارد و از آن تنها 58 هزار دستگاه در طول سال‌های 1961 الی 1983 ساخته شده است.
وانت مینی به یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر با دو کاربراتور مجهز است که می‌تواند 69 اسب‌بخار قدرت و 104 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور از طریق گیربکس چهار سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این اعداد در دنیای امروزی به هیچ عنوان جذاب به نظر نمی‌رسند اما تجربه رانندگی با این وانت بریتانیایی کوچک قطعا جذاب است.

وانت مینی

وانت مینی

نکته جالب در خصوص این خودرو نصب تجهیزات اضافه توسط مالک است. برای مثال قسمت بار وانت مینی با چوب پوشیده شده و تایر یدکی در آن قرار گرفته است. کابین خودرو نیز با چرم و دوخت قرمز تزئین شده است. هنوز قیمتی برای این وانت تعیین نشده و فروشنده منتظر دریافت پیشنهادها در رویداد حراج است.
یکی دیگر از خودروهای جذاب این حراجی، سوبارو 360 پلیس بوده که در سال 1958 ساخته شده است. سوبارو 360 تنها 453 کیلوگرم وزن دارد و موتور دو سیلندر کوچک آن در صندوق عقب خودرو قرار گرفته است. تولید این خودرو از دهه پنجاه میلادی آغاز شد و تا دهه هفتاد ادامه یافت. سوبارو 360 یکی از نخستین خودروهای کوچک ژاپنی موسوم به ماشین K است که برای استفاده در شهرهای شلوغ و متراکم ژاپن طراحی می‌شوند.
سوبارو 360 فقط برای ژاپنی‌ها جالب نبود، وزیر حمل و نقل نیوزیلند آن‌قدر دل‌بسته این ژاپنی کوچک شد که یک دستگاه از آن را برای اداره پلیس کشورش خریداری کرد. این خودرو با همان ساختار و ظاهر هم‌اکنون برای فروش عرضه شده است.

سوبارو 360

سوبارو 360


در سال 2010 سوبارو 360 پلیس یاد شده در جریان یک حراجی در کالیفرنیا به قیمت شانزده هزار دلار فروخته شد و این دومین بار است که برای مزایده گذاشته شده است. سوبارو 360 به موتور دو زمانه با توان 25 اسب‌بخار و گیربکس چهار سرعته مجهز است. این خودرو سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب دارد و ترمزهای آن هیدرولیکی هستند. ماشین پلیس سوبارو با آژیر و کلاه پلیس به فروش خواهد رسید. این خودرو نیز همانند وانت مینی به بزرگترین پیشنهاد به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد