موضوعات داغ

برنامه های مسیریاب، کمک کننده برای مبارزه با ویروس کرونا

عکس مطلب اول
فناوری می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر ویروس جدید کرونا موسوم به "کووید-19" باشد و در همین راستا، غول های فناوری در سراسر جهان محصولات و یا خدمات خود را به ویژگی های خاصی برای آگاه سازی مردم و مقابله با ویروس کرونا بروز کرده اند. به عنوان مثال، گوگل اخیرا نرم افزار "Waze" را در بازارهای خاص، با گزینه های جدیدی به روز کرده است که رانندگان را به نزدیک ترین بیمارستان های تعیین شده برای بستری و نگهداری از بیماران آلوده به ویروس کرونا راهنمایی می کند.
این ویژگی در کشور اندونزی موجود است، اگرچه گوگل تاریخ دقیقی برای ارائه این قابلیت در سایر بازارهای جهانی ارائه نکرده است. منطقی است که غول جستجوی جهانی یعنی گوگل بتواند این قابلیت را در نقاط دیگر جهان هم راه اندازی کند. در زمان نگارش این مقاله، بیش از 360 هزار بیمار آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان تایید شده است که سه کشور چین، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران به این ویروس همه گیر جهانی هستند.
نحوه استفاده از این قابلیت بسیار ساده است. هر وقت رانندگان از کلمات کلیدی مثل "COVID" یا "Coronavirus" استفاده کنند، نرم افزار Waze به طور خودکار پایگاه داده خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین بیمارستانی که برای پذیرش و نگهداری از بیماران آلوده به ویروس کرونا تعیین شده است را جستجو می کند و سپس با دستورالعمل های ناوبری و نشان دادن مسیر، رانندگان را برای رسیدن به این مراکز درمانی راهنمایی می کند. بدیهی است که این نرم افزار می تواند برای افراد کارآمدی بالایی داشته باشد، زیرا این برنامه همزمان اطلاعات بروزی در رابطه با ترافیک جاده و یا مسدود بودن آنان به کاربرانش ارائه خواهد داد.
نرم افزار Waze، در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های مسیریابی نه تنها در آندروید، بلکه در سیستم عامل های ios نیز به شمار می رود و علاوه بر این، بسیاری از رانندگان از این برنامه در سیستم سرگرمی اتومبیل خود جهت مسیریابی استفاده می کنند. این نرم افزار با دریافت داده های ترافیکی، جدیدترین اطلاعات جاده ها و میزان ترافیک آنان را کاملا بروز در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/12
همه نقاط جهان بجز ایران