موضوعات داغ

برنی اکلستون: فصل 2020 را رها کنید، هیچ مسابقه‌ای نباید برگزار شود

عکس مطلب اول
برنی اکلستون، رئیس سابق فرمول یک، می‌گوید که امن‌ترین کار برای انجام دادن، کنسل کردن تمام گرندپری‌های فصل 2020 است. هشت گرندپری ابتدایی تقویم فصل 2020 تا به امروز برگزار نشده یا نمی‌شوند، در این بین استرالیا و موناکو به طور کلی از تقویم خط خورده‌اند. در حال حاضر گرندپری کانادا در صدر تقویم برگزاری قرار دارد و در روزهای آینده در مورد این گرندپری نیز تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر فعلی فرمول یک، چیس کری، از برگزاری 15 تا 18 مسابقه در این فصل اطمینان دارد، اما اکلستون چندان از این بابت مطمئن نیست. وی در مصاحبه با رویترز گفت:

" امروز چه کار می‌کردم؟ فکر می‌کنم باید بگویم که ما باید صحبت در مورد برگزاری هر مسابقه‌ای را تمام کنیم. این تنها کار ایمن برای همه است تا هیچکس هیچ برنامه‌ریزی احمقانه‌ای که امکان رخ دادش نباشد، نکند.‌"

چیس کری، مدیر فرمول یک

چیس کری، مدیر فرمول یک

اکلستون در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت او به معنی تمرکز بر 2021 است یا خیر اینگونه پاسخ داد:

" البته این همان کاری است که آن‌ها برای المپیک هم کردند. مایه تاسف است ولی شرایط اینگونه می‌باشد. من بسیار بسیار بسیار متعجب خواهم شد اگر بتوانند آن (برگزاری 15 تا 18 مسابقه) را انجام دهند. امیدوارم بتوانند. واقعا امیدوارم. می‌توانند چندین مسابقه را در ابتدای سال 2021 انجام دهند و برای فصل 2020 حساب بشود. مشکل اینجاست که شما کجا می‌خواهید این مسابقات را برگزار کنید که تیم‌ها و برگزار کنندگان بخواهند در آن شرکت کنند. فرصت خوبی برای لیبرتی است تا کنترل را از برگزار کنندگان بگیرد و بر اوضاع مسلط شود و خرج تیم‌ها را کم کند، تا تیم‌ها به جای 700 نفر به 70 نفر احتیاج داشته باشند."

با توجه به تعویق افتادن فستیوال گودوود، به نظر نمی‌رسد که امکان برگزاری گرندپری بریتانیا نیز باشد. اکلستون که با صاحب گودوود، چارلز مارچ، صحبت کرده است نیز این مسئله را تایید کرده که برگزاری هر مسابقه‌ای در سیلوراستون بعید به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد