موضوعات داغ

جیوویناتزی: کمبود راننده‌های ایتالیایی در فرمول یک تعجب برانگیز است

عکس مطلب اول
آنتونیو جیوویناتزی، راننده تیم آلفارومئو، می‌گوید که امیدوار است آکادمی‌های ایتالیایی نقش اساسی در آمدن رانندگان به فرمول یک ایفا کنند. جیوویناتزی تنها راننده ایتالیایی فعلی فرمول یک است. وی ادامه دهنده راه ویتانتونیو لیوتزی و یارنو ترولی است که هر دو بعد از 2011 از فرمول یک خداحافظی کردند.

آنتونیو مشکل اصلی را پول می‌داند، چون در ایتالیا شور وصف ناپذیری در خصوص موتوراسپرت و فرمول یک وجود دارد. وی در این خصوص در مصاحبه با RacingNews365 گفت:

" پایه و اساس در موتوراسپرت بسیار مهم است و این مهم با پول شروع می‌شود. شما باید مقدار زیادی پول داشته باشید تا در موتوراسپرت پیشرفت کنید. برای مثال من در بعضی مواقع باید پول زیادی بدست می‌آوردم تا بتوانم به فرمول یک برسم. اما، پیدا کردن چنین پولی برای همه مقدور نیست، مخصوصا که هزینه‌های شرکت کردن یک بچه در مسابقات از سنین پایین بسیار زیاد است."

آنتونیو جیوویناتزی، آلفارومئو

آنتونیو جیوویناتزی، آلفارومئو

جیوویناتزی همچنان امیدوار است که آکادمی‌های رانندگی بتوانند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و بیشترین تعداد جوانانی که می‌توانند را به بالاترین سطح برسانند. وی ادامه داد:

" در صدر این‌ها، باید امیدوار باشیم آکادمی تیم‌های بزرگ که الان تعدادی راننده ایتالیایی دارند این مسئله را ممکن کنند. خوشبختانه آن‌ها می‌توانند ار طریق این آکادمی‌ها راه خود را به فرمول یک باز کنند. یا از طریق افرادی مثل نیکولاس تاد، که همیشه در تلاش برای کمک به استعدادهای جوان است. اینگونه افراد برای حمایت از این استعدادها لازم هستند."

جیوویناتزی در پایان فصل گذشته و با عملکردش، آلفارومئو را متقاعد کرد تا یک فصل دیگر قرارداد او را تمدید کند تا حداقل یک ایتالیایی در جمع رانندگان 2020 داشته باشم. وی می‌گوید که هر ایتالیایی در مورد فرمول یک، یک رویا دارد: رانندگی برای فراری.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد