موضوعات داغ

جشن تولد ۷۰ سالگی فولکس‌ واگن ترانسپورتر به عنوان ماندگارترین خودرو تجاری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی به خودروهایی فکر می‌کنید که گذر زمان تاثیر زیادی روی آن‌ها نداشته، احتمالا اولین مدلی که به ذهنتان می‌آید شورلت سابربن باشد که تولید آن از سال ۱۹۳۵ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وانت‌های سری F فورد هم گزینه خوبی در این زمینه هستند که آغاز تولید آن‌ها به ۱۹۴۸ برمی‌گردد.
فولکس واگن بیتل هم می‌توانست عضو این لیست باشد چون تولیدش از سال ۱۹۴۹ آغاز شده، البته اگر این برند آلمانی تصمیم نمی‌گرفت تولید آن را متوقف کند. البته یک فولکس واگن دیگر هنوز تحت تاثیر گذر زمان قرار نگرفته و آن ترانسپورتر است.
فولکس‌ واگن ترانسپورتر که ۱۳ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده، رسما تولد ۷۰ سالگی خودش را جشن گرفت و به ماندگارترین خودرو تجاری تاریخ تبدیل شد. این مدل که حالا نسل ششم آن تولید می‌شود، اولین بار در تاریخ ۸ مارس ۱۹۵۰ در کارخانه‌ای در وولفسبورگ تولید شد. این مدل همچنین با نام‌های بولی، کامبی، فولکس واگن باس، یا میکروباس شناخته می‌شود.
مدل T1 به عنوان یک ون دست‌ساز در سال ۱۹۴۹ کارش را آغاز کرد و سپس به ون باری، ون مسافربری و مینی‌بوس موتور- وسط تبدیل شد. نسخه‌های اولیه این مدل که گنجایش بار ۷۵۰ کیلوگرم داشتند، از همان موتوری استفاده می‌کردند که بیتل از آن بهره می‌برد. تا سال ۱۹۶۷، حدود ۱.۹ میلیون نسخه از ترانسپورتر T1 به فروش رسید.
حالا فولکس واگن ترانسپورتر T6.1 را داریم که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. T6.1 با موتور جدید، سیستم‌های دستیار رانندگی هوشمند، سیستم سرگرمی رسانه‌ای و طراحی جلوی متفاوت با رنگ‌آمیزی دورنگ به عنوان ادای احترامی به T1 اصلی تولید می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد