موضوعات داغ

فیات کرایسلر، دایملر و تویوتا برای مقابله با بحران کرونا وام میلیارد دلاری می‌گیرند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازان در سراسر دنیا گزینه‌های زیادی برای تولید محصولات خود حین بحران ویروس کرونا ندارند. دولت‌ها از کارکنان غیرضروری خواسته‌اند در خانه بمانند، بنابراین بسیاری از خودروسازان مجبور شده‌اند تولیدات خود را متوقف کنند. شرایط واقعا خوب نیست چون گروه فیات کرایسلر، دایملر و تویوتا قصد دارند برای مقابله با بحران کرونا وام‌های میلیارد دلاری بگیرند.
تویوتا به دنبال گرفتن وام ۹ میلیارد دلاری است. این شرکت بسیاری از کارخانه‌های خودش در سراسر دنیا مثل آمریکا، فرانسه، هند، برزیل و فیلیپین را تعطیل کرده است. در آمریکا، کارخانه‌های تویوتا از ۴ فروردین تعطیل شدند، اما این شرکت امیدوار است تولید محصولاتش را از اول اردیبهشت از سر بگیرد.
دایملر نیز شرایط مشابهی دارد، و این خودروساز آلمانی در حال مذاکره با وام‌دهندگان برای دریافت وام ۱۱ میلیارد دلاری است. دایملر هم کارخانه‌های خودش در سراسر دنیا را تعطیل کرده و مدت زمان شیفت کارکنان در کارخانه آلاباما را کاهش داده است.
گروه فیات کرایسلر هم به دنبال کسب اعتبار اضافی است. این شرکت قصد دارد از دو بانک تسهیلات اعتباری ۳.۸ میلیارد دلاری دریافت کند. بسیاری از کارخانه‌های این شرکت در سراسر دنیا از جمله آمریکای شمالی تعطیل هستند. این تسهیلات به وام قبلی این شرکت به مبلغ ۸.۶ میلیارد دلار اضافه می‌شود. فیات کرایسلر امیدوار است تولید محصولاتش در ایالات متحده و کانادا را دوباره از ۲۶ اردیبهشت آغاز کند.
عجله خودروسازان برای گرفتن وام در حالی است که بسیاری از کشورها در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا هستند. فورد هفته گذشته اعلام کرد برای تحمل بحران اقتصادی پیش‌رو قصد دارد از خط اعتباری خودش استفاده کند. این نشان می‌دهد ویروس کرونا تاثیر منفی زیادی روی تولیدکنندگان مختلف دنیا از جمله خودروسازان داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد