موضوعات داغ

چرا همه فراری ها قرمز هستند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از خودروهای فراری به رنگ قرمز سنتی این شرکت و فضای داخلی با چرم دباغی شده تزئين شده‌اند. حالا به شما می‌گویم چرا این تنها حالتی است که باید فراری خود را به آن شکل سفارش دهید.
همه چیز از کودکی انزو فراری شروع می‌شود، زمانی که شاهد یک مسابقه در ایتالیا بود که رانندگان فیات با خودروهای قرمز در آن شرکت داشتند. این رنگ قرمز خاص با نام قرمز مسابقه‌ای شناخته می‌شود و بسیاری از فراری‌های امروزی به همین رنگ هستند.
داستان‌های زیادی درباره دلیل تبدیل قرمز به رنگ ملی ایتالیا وجود دارد. در اوایل قرن ۱۹، وقتی ژنرال جوزپه گاریبالدی با ارتش اروگوئه همراه شد حامیانش به افتخار او رنگ قرمز پوشیدند. سپس آقای گاریبالدی سال‌های زیادی در اروگوئه بود، تا جایی که به دلیل اعتقادات خاصش از ورودش به ایتالیا جلوگیری شد. زمانی که او در اروگوئه بود، برای همراهی با طرفدارانش لباس‌های قرمز می‌پوشید. سال‌ها بعد، وقتی گاریبالدی به یکی از بنیان‌گذاران ایتالیا تبدیل شد، مردم ایتالیا برای ادای احترام به ژنرال ماندگارشان رنگ قرمز را به عنوان رنگ ملی خود انتخاب کردند.

فراری

فراری

در سال‌های اولیه پخش برنامه تخت گاز، جرمی کلارکسون یک فراری ۳۵۵ را مورد آزمایش قرار داد و عاشق آن شد، تا جایی که تصمیم گرفت یک فراری ۳۵۵ برای خودش بخرد. او ابتدا به یک نمایندگی در مارانلو شهر اگم رفت و قصد داشت برای متفاوت بودن یک مدل سبز رنگ بخرد، چون ۸۵٪ خریداران فراری در آن زمان رنگ قرمز را برای خودرو خود انتخاب می‌کردند.
در نهایت، کلارکسون یک فراری ۳۵۵ قرمز رنگ با طراحی داخلی کرمی سفارش داد. بنابراین مهم نیست چه کسی باشید یا چقدر متفاوت باشید، شما همیشه یک فراری قرمز انتخاب خواهید کرد.
تام سلک بازیگر سریال کارآگاه خصوصی مگنوم در این سریال یک فراری ۳۰۸ جی‌تی‌اس قرمز با چرم دباغی شده داشت که نشان می‌دهد بهترین مشخصات برای فراری همین است.
اگر به مزایده‌های امروزی هم توجه کنید، فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او قرمز محصول دهه ۶۰ گران‌ترین خودرو دنیا با قیمت ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است. در واقع سه خودرو گران‌قیمت دنیا فراری و همگی قرمز هستند. بنابراین یک فراری قرمز نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه از نظر اقتصادی هم انتخاب بسیار خوبی است.
اگر به فراری‌های امروزی توجه کنید، احتمال اینکه رنگ آن‌ها قرمز نباشد خیلی کم است. بنابراین رنگ قرمز و چرم دباغی شده تنها حالتی است که باید فراری خود را به آن شکل سفارش دهید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد