موضوعات داغ

تصمیم ترامپ به منظور اعمال استانداردهای مصرف سوختی آسان‌تر برای خودروسازان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و دولت ترامپ تغییراتی در استانداردهای مصرف سوختی آمریکا اعلام کردند. در این قوانین جدید، استانداردهای آلودگی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۱.۵٪ افزایش می‌یابند. در قانون قبلی این استاندارد باید تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۵٪ افزایش می‌یافت. برنامه سازمان حفاظت از محیط زیست این است که میانگین مصرف سوخت تا سال ۲۰۲۶ به مقدار ۴۰.۱ مایل بر گالون برسد. در قانون قبلی قرار بود این مقدار تا سال ۲۰۲۵ به ۴۶.۷ مایل بر گالون برسد.
این قوانین جدید باعث تولید خودروهای جدید مقرون به صرفه برای خانواده‌های آمریکایی می‌شود که طبق گفته این سازمان به صورت میانگین از خودروهایی ۱۲ ساله استفاده می‌کنند. این برنامه باعث می‌شود قیمت خودرو ۱۰۰۰ دلار کاهش یابد و هزینه‌های مالکیت خودرو هم ۱۴۰۰ دلار کمتر شود. از سال ۲۰۱۰ تاکنون قیمت خودرو شدیدا افزایش داشته و میانگین آن ۳۷۰۰۰ دلار است.
این قانون همچنین باعث افزایش فروش خودرو به میزان ۲.۷ میلیون و کاهش هزینه مالکیت خودرو به مقدار ۱۰۰ میلیارد دلار می‌شود. این سازمان ادعا می‌کند این خودروها ایمن‌تر هم هستند و باعث ۳۳۰۰ تلفات کمتر ناشی از تصادف، ۴۶۰۰۰ بستری کمتر ناشی از تصادف و ۱.۸ میلیون آسیب‌دیدگی کمتر خودروها ناشی از تصادف خواهند شد. این خودروها همچنان مشمول استانداردهای آلودگی قانون هوای پاک خواهند بود.
البته این قوانین جدید با استقبال خوبی روبرو نشده‌اند. شورای دفاع از منابع طبیعی به برخی از کمبودهای این قانون جدید اشاره کرده است. مشکل اول اینکه قانون جدید باعث مصرف ۷۸ میلیارد گالون سوخت اضافی می‌شود که با توجه به قیمت ۲.۲۵ دلاری بنزین هزینه ۱۷۶ میلیارد دلاری دربر دارد. این قوانین همچنین باعث ایجاد آلودگی بیشتری می‌شوند که در واقع ۸۶۷ میلیون تن آلودگی کربنی ناشی از خودروهای جدید است.
دولت ترامپ ابتدا قصد داشت استانداردهای مصرف سوخت را تا سال ۲۰۲۶ در مقدار ۳۵ مایل بر گالون نگه دارد. برخی از خودروسازان هم از این تصمیم استقبال کردند، در حالی که برخی دیگر با ایالت کالیفرنیا در این زمینه به توافق دیگری رسیدند. احتمالا این قانون جدید با شکایت‌هایی روبرو شود که ممکن است منجر به وضع قوانین جدیدی شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد