موضوعات داغ

سهمیه بنزین کارت سوخت از بین نمی رود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های؛ سهمیه 60 لیتر بنزین ماهانه برای کارت سوخت خودروهای شخصی واریز و ذخیره آنها نیز حفظ می شود.
به نقل از مهر، فاطمه کاهی در این خصوص توضیح داد: «از ابتدای زمان سهمیه بندی کردن بنزین تا کنون هر ماه 60 لیتر بنزین با نرخ 1500 تومان به کارت سوخت افراد واریز شده و اگر خودرویی تاکنون هیچ بنزینی را مصرف نکرده باشد در پایان 6 ماه باید 360 لیتر بنزین داشته باشد. اما تنظیمات کارت های سوخت شخصی به صورتی که بیشتر از 360 لیتر بنزین در آن ها ذخیره نمی شود و خودروها در پایان ماه هفتم نیز 360 لیتر بنزین خواهند داشت و با 60 لیتر شارژ بیشتر رقم سهمیه بنزین ذخیره شده آن ها به 420 لیتر نمی رسد.»
برهمین اساس هر کارت سوخت شخصی تنها می تواند تا 6 ماه و تا سقف 360 لیتر بنزین ذخیره کند و نیازی نیست که دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگرانی در خصوص سهمیه بنزین خود داشته باشند.
البته کارشناسان توصیه می کنند که با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت تردد بین شهری بهتر است که محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای 6 ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد. علت این توصیه آن است که ممکن است این محدودیت سبب افزایش تردد و حضور بیشتر در اجتماع شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد