موضوعات داغ

فرمان خودرو کثیف‌تر از صندلی توالت‌فرنگی! توصیه‌ای برای تمیز کردن خودرو در دوران کرونا!

عکس مطلب اول
این روزها با شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان به مردم جهان توصیه می شود که از خانه های خود خارج نشوند، اما در برخی موارد مانند خرید، شغل های ضروری و مراجعه به مراکز درمانی، بیرون رفتن از خانه و استفاده از خودروهای شخصی اجتناب ناپذیر است. کارشناسان بهداشتی نیز افراد را به شست و شوی مرتب دست ها و ضدعفونی کردن وسایلی که به صورت مداوم با آن ها در ارتباط هستیم، توصیه می کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، افراد کمتر به فکر ضدعفونی کردن خودروی شخصی و به خصوص بخش هایی مانند فرمان و دنده که تماس بیشتری با آن دارند، می افتند. طبق مطالعه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، فرمان خودروهای شخصی با توجه به اینکه کمتر تمیز و ضدعفونی می شوند، به طور میانگین چهار برابر بیشتر از صندلی های توالت های فرنگی باکتری دارند. کارشناسان توصیه می کنند برای ضدعفونی کردن خودروی خود از اسپری های ضدعفونی کننده یا دستمال مرطوب هایی استفاده کنید که حداقل ۷۰ درصد الکل دارند. همچنین از استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها، پراکسید هیدروژن و محصولات مبتنی بر آمونیاک برای ضد عفونی کردن خودرو خودداری کنید، زیرا ممکن است این مواد به فضای داخلی خودروی شما آسیب برساند.
در هنگام ضد عفونی کردن خودروی شخصی خود بخش‌هایی از جمله دستگیره های در، داشبورد، فرمان، دسته دنده، دکمه های ضبط و رادیوی خودرو، دکمه های پنجره، نمایشگر اطلاعات، دسته های صندلی ها، کنترل تهویه خودرو، جالیوانی خودرو و محفظه زیر داشبورد را حتما با دقت ضد عفونی کنید. البته با توجه به کمبود مواد ضدعفونی و دستمال های الکلی و مرطوب در برخی از کشورها، کارشناسان برای ضدعفونی کردن این وسایل پارچه های میکروفیبر را توصیه می کنند. طراحی فیبری انشعابی آن ها سطح بیشتری را برای از بین بردن میکروب ایجاد می کند. به علاوه، بار مثبت خالص تولید شده هنگام استفاده از آن ها باعث جذب آلودگی و میکروارگانیسم هایی با بار منفی می شود. از پارچه های میکروفیبر می توان به طور خشک یا مرطوب استفاده کرد و در بسیاری از مواقع این پارچه ها قابل شست وشو و استفاده مجدد هستند.
با توجه به شیوع کرونا بسیاری از افراد ممکن است دچار استرس و نگرانی هایی شوند که این عوامل باعث افزایش خطر در هنگام رانندگی و باعث افزایش احتمال تصادفات می شود. پس سعی کنید زمانی که از آرامش کافی برخوردارید، رانندگی کنید و در صورت بیماری در خانه بمانید.
در صورت داشتن محلول یا ژل های ضدعفونی کننده، آن را همیشه در خودروی خود نگه دارید و هر بار پس از خروج و بازگشت به خودرو، بلافاصله دست های خود را ضدعفونی کنید. همچنین در زمان مراجعه به پمپ بنزین حتما دست های خود را ضدعفونی کنید یا تا حد ممکن برای سوخت گیری از خودروی خود خارج نشوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد