موضوعات داغ

اعمال قدرت فراری در افشای توافقش با فدراسیون جهانی

عکس مطلب اول
ژان تاد، رئیس فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) می‌گوید که تنها دلیل مانع از افشای توافق بین این فدراسیون و فراری در خصوص پاوریونیت فصل 2019 این تیم، خود تیم فراری است. فصل گذشته رقیبان فراری سوالاتی در مورد سیستم سوخت رسانی این پاوریونیت از FIA پرسیدند. به نظر این تیم‌ها فراری به گونه‌ای در حال دور زدن قوانین سوخت رسانی بوده است. این مسئله منجر به بررسی فنی پاوریونیت فراری توسط FIA شد که دقیقا بعد از این اتفاق فراری متحمل افت قدرت شد. فراری از روز اول مدعی شده بود که این کمبود قدرت ربطی به پاوریونیت ندارد، اما با رسانه‌ای شدن توافق رسمی FIA و فراری بر سر این موضوع و محرمانه خواندن مفاد این توافق، شرایط به گونه‌ای دیگر ادامه پیدا کرد.

این توافق به مزاج سایر تیم‌ها اصلا خوش نیامد. هفت تیم دیگری که از این موتور یا پاوریونیت استفاده نمی‌کردند، به رهبری مرسدس، نامه‌ای برای FIA نوشتند و در بیانیه‌ای رسمی خواستار افشای کامل مفاد این توافق شدند. جواب FIA به این درخواست منفی بود و این تیم‌ها را به خدشه دار کردن اعتبار فدراسیون متهم کرد.

ژان تاد، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی

ژان تاد، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی

تاد در مصاحبه اخیر خود با Motorsport گفت:

" اگر از من این درخواست را بکنید، خوشحال می‌شوم بتوانم تمام جزئیات این توافق را به شما بدهم، اما آن‌ها (فراری) مخالفت کردند. پس، منظورم این است که آن‌ها تحریم شده‌اند اما ما نمی‌توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم. و مشخصا می‌توانستیم چیزی نگوییم. اما احساس کردیم که اعلام نکردن بحث در مورد پرونده فراری و تحریمشان کار درستی نیست. صادقانه [بگویم]، خیلی ساده است. خیلی ساده. ما تمام تلاش خود را کردیم تا به نتیجه برسیم، ولی آن‌ها (تیم‌ها) موافق نیستند. متاسفانه، از نظر فنی کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید، به این دلیل که تکنیسین‌های ما می‌گویند که ما نمی‌توانیم دلایل کافی برای غیر قانونی بودن موتور فراری بیاوریم.
من شخصا با بعضی از این هفت تیم صحبت کرده‌ام. یکی از آن‌ها (مرسدس) تصمیم گرفت که کاملا از این جمع جدا شود، علیرغم اینکه یکی از رهبران بودند. از آن زمان به بعد من چیزی در مورد تغییر نظر دیگران نشنیده‌ام. در مطبوعات خواندم که دو نفر از مدیران در این خصوص صحبتی داشتند. من در جواب نامه‌ام [به تیم‌ها] نامه‌ای دریافت کردم مبنی بر اینکه آن‌ها تایید کرده‌اند که جایگاه FIA را در این موضوع درک می‌کنند. اما این بدان معنی نیست که از جایگاه FIA راضی هستند، و به شدت تمایل دارند تا فراری اجازه شفافیت در این پرونده را بدهد، مثل خود من. اما ما نمی‌توانیم."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد