موضوعات داغ

نگاهی به فیلم جنون سرعت؛ پیشنهادی مناسب برای رانندگان محبوس در خانه!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شیوع کرونا در سراسر ایران و جهان موجب شده تا بسیاری از مردم مجبور به خانه نشینی شوند. خبری از تفریحات بیرون از خانه نیست و البته این مساله علاقمندان به رانندگی را دوچندان آزار می‌دهد. یکی از تفریحاتی که در ایام قرنطینه به مردم پیشنهاد می‌شود، مشاهده فیلم و سریال‌های مشهور برای دور شدن از اخبار منفی و بهبود روحیه است. ما نیز در خودروبانک به معرفی آثار سینمایی مرتبط با دنیای خودرو می‌پردازیم که بیش از سایر آثار مخاطب خودرویی را به سمت خود می‌کشاند. در دومین تحلیل فیلم با موضوع خودرو، به بررسی فیلم جنون سرعت یا نیدفوراسپید پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود در ادامه با ما همراه باشید.
هیچکس انتظار نداشت فیلم جنون سرعت براساس بازی‌های ویدیویی به همین نام هیجان زیادی نداشته باشد. البته تا حدودی انتظار می‌رفت این فیلم کاملا شبیه سری فیلم‌های سریع و خشن نباشد. اما مشکل اینجاست که فیلم جنون سرعت یک اثر کاملا خسته‌کننده است. صحنه‌های تعقیب و گریز اصلی خیلی بیهوده به نظر می‌آیند و در فیلم شاهد تعداد کمی از این سکانس‌ها هستیم. البته در فیلم لحظات خوبی هم وجود دارند، اما در آن شاهد چیزی نخواهید بود که قبلا ندیده بودید.
بهترین بخش این فیلم ماشین‌ها هستند، چون شخصیت‌های انسانی خیلی سطحی نوشته شده‌اند. شخصیت اصلی فیلم توبی مارشال با بازی آرون پال، یک مسابقه دهنده خیابانی است که مردم براش اهمیتی ندارند، تا اینکه شاگردش پیت در یک مسابقه کشته می‌شود. توبی به زندان می‌افتد، در حالی که شخصیت منفی اصلی پشت ماجرا یعنی دینو با بازی دومینیک کوپر از این جرم قسر در می‌رود. توبی با یک هدف از زندان آزاد می‌شود: گرفتن انتقام پیت از دینو. البته او قرار است این کار را نه با کشتن دینو، بلکه با شکست دادن او در یک مسابقه غیرقانونی انجام دهد. دینو برای کشتن توبی جایزه گذاشته، پس هر ماشینی تلاش می‌کند او را از مسیر رسیدن به مسابقه اصلی خارج کند. او پس از رفتن از نیویورک به سان فرانسیسکو طی ۴۸ ساعت، باید در مسابقه اصلی با دینو رقابت کند.

موستانگ شلبی

موستانگ شلبی

آرون پال پس از بازی در سریال محبوب برکینگ بد، با تصمیمی کاملا اشتباه حضور در نقش اصلی این فیلم ضعیف را پذیرفته است. نقش‌آفرینی پال در اینجا خیلی سرد و بی‌روح است، چون این نقش چیز زیادی از او طلب نکرده و او هم تلاش زیادی برای جذاب کردن شخصیتش نمی‌کند. حضور مایکل کیتون کمی انرژی به فیلم اضافه می‌کند، اما او با بقیه شخصیت‌ها تعاملی ندارد. کوپر تمام تلاشش را می‌کند تا شخصیت منفی فیلم نید فور اسپید را به تصویر بکشد اما به اندازه کافی نفرت‌انگیز نیست.
اگر بخواهیم به نکته مثبتی درباره فیلم نیدفوراسپید اشاره کنیم این است که صحنه‌های بدلکاری با ماشین بدون استفاده از جلوه‌های ویژه ساخته شده‌اند. مهارت کارگردان در چیدمان سکانس‌های تعقیب و مسابقه در کنار هم خوب است، اما تدوین فیلم جنون سرعت می‌توانست بهتر باشد. اما همان‌طور که فیلمنامه ضعیف باعث شده بازیگران کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشند، از ماشین‌های جذاب حاضر در فیلم نظیر کوئینگزگ آگرا یا فورد موستانگ شلبی نیز به خوبی استفاده نشده است. جنون سرعت از آن دست فیلم‌ها براساس بازی‌هایی ویدیویی است که به جای تماشای آن بهتر است به تجربه بازی آن بپردازید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/25
یادش بخیر من اینو از تلویزیون عید 4 سال پیش دیدم فکر کنم. اونمو قع برام خیلی جذاب بود..
1399/1/25
انصافا اینقدرا هم حوصله سربر نبود و صحنه های جالبی داشت
1399/1/26
انقدم دیگه فیلم بدی نبود
1400/2/9
والا منکه لذت بردم و چند بار هم دیدمش ، خیلی هم جذب اوم جی تی او مسابقه اول شدم ، واقعا جذاب بود .
از آخرش بدم اومد . توقع نداشتم بوگاتی ویرون رو اینقدر راحت از فیلم حذف کنن