موضوعات داغ

طی دوران شیوع ویروس کرونا چطور از خودرو خود مراقبت کنیم؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از مردم سراسر جهان مجبور هستید طی شیوع ویروس کرونا در خانه بمانید، پس احتمالا مثل گذشته از خودرو خود استفاده نمی‌کنید. اما قرار نیست استفاده نکردن از خودرو منجر به خسارت به آن شود. در این مطلب روش‌هایی برای مراقبت از خودرو طی همه‌گیری کرونا را بررسی می‌کنیم.
حتی اگر امکان رانندگی تا فروشگاه نزدیک خانه را هم ندارید، هر چند وقت یکبار خودرو خود را روشن کنید. باید همیشه مقداری روغن روی اجزای داخلی موتور باشد تا از آ‌ن‌ها محافظت شود؛ وقتی خودرو بدون حرکت باشد، جاذبه به آرامی این روغن‌ها را به سمت پایین می‌کشد.
روشن کردن خودرو و رساندن آن به دمای مناسب می‌تواند این مشکل را حل کند. البته بهتر است اگر این امکان وجود دارد با خودرو داخل محله دوری بزنید. وقتی خودرو به دمای مناسب رسید، کمی بیشتر به آن گاز بدهید تا روغن میان گیربکس، دیفرانسیل، محورها و دیگر قطعات جریان پیدا کند. رانندگی با خودرو همچنین باعث شارژ ماندن باتری هم می‌شود، بنابراین بهتر است خودروی خود را هر هفته یکبار روشن کنید.
اگر امکان رانندگی با خودرو را ندارید، بهتر است داخل پارکینگ آن را برای مدتی روشن نگه دارید. باتری در این صورت هم دوباره شارژ می‌شود. اگر می‌دانید قرار نیست تا مدت زیادی با خودروی خود رانندگی کنید، می‌توانید یک محافظ باتری ارزان بخرید تا شارژ باتری شما را همیشه در حالت بهینه نگه دارد.
در مورد تعمیر و نگهداری، اگر قصد دارید تایرهای زمستانی را با تایرهای تابستانی عوض کنید، بهتر است فعلا این کار را نکنید. همچنین اگر زمان تعویض روغن خودروی شما رسیده، بهتر است این کار را نکنید چون عقب انداختن تعویض روغن تا ۱۰۰۰ مایل مشکلی برای خودرو ایجاد نمی‌کند.
اگر خودروی شما مشکلات زیادی دارد، حتما آن را به تعمیرگاه ببرید. برخی از تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها هنوز باز هستند، البته زمان کار آن‌ها کمتر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد