موضوعات داغ

حراجی نسخه خاصی از لوتوس اسپریت؛ 21 دستگاه از جام مقدس!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نسخه خاصی از لوتوس اسپریت توربو که با نام جام مقدس شناخته می‌شود، توسط یک حراجی آنلاین خودروهای کلاسیک به مزایده گذاشته شد. به مناسبت بزرگداشت ۲۱ سال تولیدات لوتوس در کارخانه هثل، فقط ۲۱ نسخه از این مدل ساخته شد و این لوتوس اسپریت خاص دهمین آن‌هاست. این مدل همچنین یکی از پنج نسخه است که با این رنگ آبی خاص رنگ‌آمیزی شده است.
این خودرو در ۲۷ فوریه ۱۹۸۷ از کارخانه هثل خارج شد و توسط شرکت نورفولک در نوریچ به شرکتی در کوربی فروخته شد. سپس این لوتوس ۱۴ سال در یک کلکسیون شخصی در پرتغال نگهداری شد که دلیل سالم بودن ظاهرش هم همین است. سپس در سال ۲۰۱۸ این خودرو به انگلستان برگردانده شد و تا همین ماه توسط فردی در این کشور نگهداری شد. این فرد که قصد داشت لوتوس اسپریت خاص خودش را تا آخر عمرش نگه دارد، بابت آن ۱۲۵۰۰ دلار اضافی پرداخت کرده بود.

 لوتوس اسپریت

لوتوس اسپریت

این خودرو در شرایط کاملا خوبی به سر می‌برد، و رنگ بدنه و تزئینات کابین آن کاملا سالم هستند. طی این ۳۳ سال، مسافت ۸۸ هزار کیلومتر با این خودرو طی شده است. این حراج شامل جعبه ابزار مخصوص، کیف دو رنگ و چمدان سه چرخی که همراه خودرو بوده هم می‌شود. سالم ماندن لوازم یدکی خودرو نشان می‌دهد این لوتوس طی این ۳۳ سال چقدر خوب نگهداری شده است.
انتظار می‌رود این لوتوس اسپریت با قیمتی بین ۵۰ تا ۶۲ هزار دلار به فروش برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد