موضوعات داغ

آیا شهر تهران شرایط مناسبی برای دوچرخه سواری و جلوگیری از شیوع کرونا دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و درگیر کردن تمامی استان ها، به مردم توصیه کرد که در شرایط فعلی کرونایی برای رفت و آمدهای ضروری خود بجای سرویس های حمل و نقل عمومی از دوچرخه استفاده کنند.
در راستای رعایت فاصله گذاری و عمل به توصیه های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، یوسف حجت در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که رفت و آمد با دوچرخه موجب رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی شده و خطر ابتلا به ویرس کرونا را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد. استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار می تواند زمانی که برای رفت و آمد صرف می کنید را کاهش دهد و علاوه بر این، به حفظ سلامتی و دور ماندن شما از محیط های شلوغ و آلوده به ویروس کمک خواهد کرد. ضمن حفظ سلامت و افزایش ایمنی بدن، از لحاظ گسترش همه‌ گیری ویروس هم بی ضرر است و خطر آلودگی بر اثر تماس با سطوح آلوده را کاهش می دهد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به لزوم استفاده از دوچرخه برای ترددهای ضروری، اضافه می کند که ساده‌ ترین راه برای کاهش ترافیک و هزینه‌های رفت و آمد، می تواند استفاده کمتر از خودروی شخصی باشد که همین موضوع به بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی محیط هم کمک فراوانی خواهد کرد. با نگاهی به کشورهای پیشرفته اروپایی، می توانیم دوچرخه را به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل حمل و نقل در بین مردم بدانیم و در شرایط کرونایی جهان، می تواند بهترین روش‌ خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به این ویروس ناخوانده باشد و حتی اگر فرد دوچرخه سوار آلوده به ویروس بوده و از آن اطلاعی نداشته باشد، با عدم استفاده از سرویس های عمومی می تواند از انتقال آن به دیگران جلوگیری کند.
خودروبانک اضافه می کند که البته ایشان باید مدنظر داشته باشند که قسمتی از شهرهایی مانند تهران، به صورت کوهپایه ای و با شیب های زیاد است که عملاً امکان دوچرخه سواری روزانه ندارد. همچنین در کشورهای اروپایی که استفاده از دوچرخه زیاد است، مسیرهای جداگانه ای در اکثر معابر شهر برای آنها وجود دارد، اما در شهری مانند تهران، چنین خطوط جدا و مجزایی اصلاً در آن حد و اندازه وجود ندارد که خود باعث به خطر افتادن امنیت دوچرخه سواران نیز می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد