موضوعات داغ

نمی توانیم کرایه تاکسی را افزایش دهیم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وعده خرید 500 اتوبوس تا پایان اردیبهشت ماه اعلام کرد که کارخانجات داخلی در حال حاضر اتوبوس آماده ای برای فروش ندارند و اگر همین امروز قراردادی با خودروسازان ببندیم، سه ماه دیگر می توان امیدار بود که اتوبوس ها آماده شوند. این اتوبوس ها کمک پیشنهادی دولت در شرایط کرونایی به شهرداری ها بوده و سفارش از خارج نیز زمانبر است. البته به همین تعداد مینی بوس در یکی از خودروسازان وجود دارد که ما پیشنهاد جایگزینی با اتوبوس را کرده ایم، زیرا در حال حاضرمینی بوس نقدتر است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه درباره وضعیت تاکسی ها اظهار داشت: تاکسی ها در صورتی می توانند سه مسافر سوار کنند که صندلی راننده بوسیله کاور لایلونی جدا شده باشد. در چنین شرایطی هزینه فعالیت تاکسی ها برای رانندگان به صرفه نخواهد بود چون تاکسی یک وسیله شخصی است و ما تا اندازه ای می توانیم بسته های حمایتی از این وسیله نقلیه داشته باشیم.
وی افزود: این موضوع که این تعداد مسافر، هزینه های تاکسی را تأمین نمی کند، کاملاً درست است. ما به طور پایلوت برای 3000 تاکسی، طرح جداسازی را انجام داده ایم و برای ادامه آن، رانندگان باید با ما همکاری کنند و هزینه ها را بپذیرند. ما می دانیم فشاری که در این شرایط رانندگان تاکسی تحمل می کنند و همانند پزشکان و کادر درمانی، همکاران ما در بخش های مختلف مدیریت شهری از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مترو، خدمات پسماند، بهشت زهرا و … در حال فداکاری هستند اما محدوده اختیارات ما نیز مشخص است.
حجت در پایان تصریح کرد: ما نمی توانیم یک ریال به نرخ کرایه های تاکسی اضافه کنیم، در صورت افزایش نرخ کرایه تاکسی سازمان های نظارتی با این موضوع مخالفت خواهند کرد، بنابراین امکان تامین هزینه ها از محل افزایش کرایه وجود ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد