موضوعات داغ

تویوتا راوفور 10 میلیونی شد؛ فروش فوق العاده شاسی بلند ژاپنی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
از سال 1994 میلادی تا به امروز، خودروی شاسی بلند تویوتا راوفور بیشتر از 5 نسل به خود دیده و همچنان با قدرت به فعالیت خود در بازارهای جهانی ادامه می دهد. در حقیقت اکنون خودروی تویوتا راوفور فروش بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و محبوبیت آن به طور گسترده ای در سراسر جهان دیده می شود. برای تایید این موضوع، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که تا پایان ماه فوریه، موفق به فروش بیشتر از 10 میلیون دستگاه خودروی تویوتا راوفور در سراسر جهان شده است تا مهر تاییدی بر روی محبوبیت روز افزون این خودرو در جهان باشد.
در سال اول فروش جهانی شاسی بلند تویوتا راوفور یعنی 1994 میلادی، کمپانی خودروسازی تویوتا در مجموع توانست 53 هزار و 80 دستگاه از این خودرو به فروش برساند، اما این رقم پیوسته در طول سال ها افزایش پیدا کرد و در سال 2004 میلادی و پس از یک دهه فعالیت، تویوتا راوفور توانست به فروش سالیانه 239 هزار و 794 دستگاه دست پیدا کند.
در دهه دوم و سوم فروش تویوتا راوفور، محبوبت این خودرو پیوسته افزایش پیدا کرد، تا جایی که در سال 2019 میلادی توانست بیشترین آمار فروش خود را به ثبت برساند و در مجموع کمتر از 966 هزار خودرو به فروش برساند. به عبارتی دقیق تر، عملکرد خودروی شاسی بلند تویوتا راوفور در سال گذشته چنان موفقیت آمیز بود که نه تنها پرفروش ترین خودروی شاسی بلند جهان لقب گرفت، بلکه توانست به چهارمین خودروی پرفروش نیز تبدیل شود.
قوی ترین بازار فروش تویوتا راوفور در سال گذشته، مربوط به بازار آمریکای شمالی می شود که میزان فروش 535 هزار دستگاهی را به خود اختصاص داده است، در حالی که میزان فروش این خودرو در تمامی کشورهای اروپایی به چیزی حدود 133 هزار دستگاه و تعداد فروش آن در کشور چین، به چیزی حدود 127 هزار دستگاه می رسد.
به رغم کاهش فروش جهانی خودرو در سال 2020، تویوتا امیدوار است که با راه اندازی نسخه پلاگین هیبریدی تویوتا راوفور پرایم بتواند سهم قابل توجهی از بازار خودروهای پلاگین هیبریدی بدست آورد. این نسخه مجهز به یک موتور چهار سیلندر 176 اسب بخاری و گشتاور 228 نیوتن متری است که با کمک یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب، در مجموع خروجی قدرت 302 اسب بخاری تولید می کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/2
لگن بد قیافه ژاپنی ادم خر سوار شه بهتر از اینه که سوار این قوطی کبریت بشه
1399/2/5
واقعا که زشت و بد قیافس ژاپنیا تو ساختن ماشینای زشت و بد قواره مهارت خواصی دارن کیا سورنتو شرف داره به این حتی هیوندا سانتافه جدید