موضوعات داغ

چرا مراکز معاینه فنی خودرو شلوغ شده اند؟

عکس مطلب اول
حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد که مراجعات به مراکز معاینه فنی افزایش داشته و ما در راستای قطع شیوع ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز اجرا شده است. این افزایش مراجعات نیز به دلیل اتمام فرصت داده شده توسط پلیس راهور بوده که قرار است پس از 15 اردیبهشت ماه خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در ادامه گفت: خودروهای تولید سال 94 و قبل از آن و خودروهای تولیدی 2015 و قبل از آن مشمول دریافت معاینه فنی می شوند. شیفت کاری مراکز معاینه فنی نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه های شهرداری در یک شیفت و از ساعت 8 تا 16:30 خواهد بود.
مقدم با بیان این‌که براساس مصوبات تعداد نیروها را از حالت حداقلی خارج کرده تا مراجعه کنندگان در صف قرار نگیرند، ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در پاسخگویی سریع به مراجعه کنندگان مراکز معاینه فنی نداریم، اما در صورت افزایش تعداد مراجعات لازم است که ساعت کاری افزایش یابد، اما این تصمیم منوط به نظر ستاد کرونا است، اما در حال حاضر مشکلی در خصوص پاسخگویی سریع به مراجعات نداریم.
وی در ادامه افزود: مراجعات به مراکز فنی روزانه ۱۸۰۰ مورد بود اما حالا به روزانه ۵۲۰۰ مراجعه رسیده است. از شهروندان درخواست می شود که پیش از مراجعه به مراکز معاینه فنی عیوب ظاهری خودرو همچون لاستیک و غیره را رفع کنند تا از مراجعه مجدد آنها خودداری شود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: شهروندان حتما قبل و بعد از مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروی خود به خصوص فرمان، ترمز دستی و دنده و ... را ضدعفونی کنند. البته اگر شهروندان نگران آسیب رساندن مواد ضدعفونی به خودروی خود هستند، می توانند تجهیزات داخل خودرو را با سلفون بپوشانند تا به راحتی از وسایل جدا شوند. همچنین از خود شهروندان درخواست می کنیم که قبل از مراجعه به این مراکز حتما خود را ضدعفونی کنند و ما نیز در مراکز معاینه فنی خطوطی را به رنگ قرمز و زرد مشخص کرده ایم تا پس از پیاده شدن از خودرو و تحویل آن به کارشناسان معاینه فنی، فاصله اجتماعی رعایت شود.
مقدم در پایان با اشاره به انجام تست‌های غربالگری در مراکز معاینه فنی برای پرسنل اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز یک نفر بیمار مشکوک به کرونا نداشتیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد