موضوعات داغ

هيونداي النترا 2020 چطور شگفت‌زده‌تان مي‌كند؟

عکس مطلب اول
مردم دنيا بيشتر به دنبال يك سدان خانوادگي جمع و جور با قيمت مناسب هستند، به همين دليل هيونداي النترا توانسته طرفداران زيادي پيدا كند. ايراني‌ها هم استقبال خوبي از اين اتومبيل داشته‌اند و به همين دليل پس از چند سال واردات اين اتومبيل، كرمان موتور تصميم گرفت كه آن را مونتاژ كند. تا به حال 6 نسل از اين اتومبيل از سال 1990 توسط شركت هيونداي كره‌جنوبي به بازار اتومبيل دنيا عرضه شده است كه هر كدام از اين نسل‌ها تفاوت محسوسي از نظر فني و ظاهري نسبت به يكديگر داشته‌اند. اين شركت اخيرا النترا 2020 از نسل ششم را عرضه كرده كه شايد تغييرات آن باعث شگفتي‌تان شود.

قيافه جذاب‌ و تهاجمي النترا
نسل پنجم و ششم النترا در ميان ايراني‌ها بيشتر خريد و فروش شدند كه هنوز هم بازار خوبي دارد. قیمت النترا در سال‌هاي اخير با توجه به قيمت ارز در كشورمان نوسانات زيادي داشته و از يك اتومبيل با قيمت مناسب تبديل به يك خودرو با قيمت نجومي شده است. اما به هر حال اگر جزو علاقه‌مندان اين اتومبيل هستيد بايد بدانيد كه كره‌اي‌ها به تازگي مدل 2020 اين اتومبيل را هم رونمايي كرده‌اند. النترا 2020 ظاهر خود را نسبت به مدل 2019 چندان تغيير نداده و همان شكل تهاجمي‌ زيبا و خشن را حفظ كرده است. اين اتومبيل را در 6 تيپ SE ، SEL ، Value Edition ، Eco ، Limited و Sport به بازار عرضه كرده‌اند. تفاوت اين تيپ‌ها بيشتر در آپشن‌ها و امكانات و كمي هم در شكل ظاهري (جلو پنجره، رينگ‌ها و پروژكتورها) است. البته قيمت تيپ‌هاي مختلف هم با يكديگر تفاوت دارد كه از حدود 18 هزار دلار شروع شده و به حدود 23 هزار دلار مي‌رسد (در بازار آمريكا). كره‌اي‌ها اين اتومبيل را با 7 رنگ سفید، نقره‌ای، خاکستری، آبی کاربنی، قرمز و مشکی به بازار عرضه كرده‌اند. اما آپشن‌هايي كه در النتراي 2020 مي‌تواند برايتان شگفت‌انگيز باشد، دستيارهايي است كه به كمك راننده و سرنشينان مي‌آيند تا لذت و ايمني بيشتري را در رانندگي احساس كنند. مثلا بارها پيش آمده كه بعد از پارك كردن اتومبيل، سرنشين يا راننده، در ماشين را بدون توجه به اتومبيل‌هاي عبوري باز كرده و حادثه ايجاد كرده است. النترا 2020 در تيپ‌هاي فول آپشن، دستيار خروج ايمن دارد. يعني اگر اتومبيلي در حال عبور از كنار خودروي پارك شده شما باشد، در را قفل مي‌كند تا نتوانيد پياده شويد. يكي ديگر از آپشن‌هاي اين خودرو، دستيار ميزان نور است. اين دستيار مي‌تواند ميزان تردد در مسير را آناليز كرده و نور بالا و پايين را تنظيم كند تا براي ديد رانندگان اتومبيل‌هاي عبوري، مشكلي ايجاد نشود. درضمن يكي ديگر از چيزهايي كه شايد مدل 2020 را برايتان جذاب كند اين است كه طراحان اين اتومبيل، حتي براي مدل‌هاي پايه هم آپشن‌هايي مثل مانيتور 3.5 اينچي يا تهويه دوگانه را در نظر گرفته‌اند كه در مدل‌هاي پايه قبل‌تر ديده نمي‌شد.

بفرماييد جعبه دنده CVT
برخي‌ افراد هستند كه چندان به ظاهر اتومبيل اهميت نمي‌دهند و بيشتر برايشان مهم است كه اتومبيل جديد از لحاظ فني چه تغييرات مثبتي كرده است. النترا 2020 براي اين دسته از افراد هم حرف‌هايي براي گفتن دارد. اگر راننده‌اي هستيد كه زياد رابطه خوبي با گيربكس‌هاي دستي نداريد بايد بدانيد كه مهم‌ترين تغيير النتراي تازه متولد شده، خداحافظي با دنده دستي در تمام تيپ‌هاي آن است. يعني حتي ارزان‌ترين تيپ اين مدل هم ديگر گيربكس دستي ندارد و از دنده اتوماتيك بهره مي‌برد. مدل‌هاي قبلي اين اتومبيل بسته به تيپي كه داشتند از جعبه دنده 6 سرعته دستي يا اتوماتيك بهره مي‌بردند، اما حالا تيپ‌هايي از النترا 2020 كه موتور 2 ليتري دارند از جعبه دنده اتوماتیک CVT هوشمند استفاده مي‌كنند. تيپ‌هايي هم كه حجم موتورشان كمتر از 2 ليتر (تيپ‌هاي اقتصادي و اسپرت) است،‌ جعبه دنده اتوماتيك 7 سرعته دارند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/6
به به ادم کیف میکنه خودروهای کره ای روز به روز دارن پیشرفت میکنن و بر خلاف لگنیجات ژاپنی طراحی و قیافه زیبایی دارن
1399/2/7
نوشتی عشق فرانسوی بعد میگی کیف میکنم کره پیشرفت میکنه و میگی ژاپنی لگنه؟ این حجم از بی منطقی تنها یه دلیل داره اونم عقده و جای زخم عمیقه :)))
ژاپن تو لیگ اول بازی میکنه کنار المان و امریکا و ایتالیا و ...
آخه کره و فرانسه و چین و ... کین این وسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :))))))))))
جمع کنید باو
1399/2/6
کاپوتش از نمای جلو شبیه کاپوت ژیان میمونه عشق فقط ماشین ژاپنی این کره ای ها هیچ وقت ماشین ساز نمیشن
1399/2/6
ماشین کره ای هر چقدر هم که زیبا باشه باز اصطحلاکش خیلی بالاست تو دنیا فقط ژاپنه که حرف اول و اخر میزنه ماشین ژاپنی بر خلاف کره ای صد سال کار میکنه پدر بزرگ من یه مزدا 1000 قبل انقلاب خرید بیست سال کار کرد بعد داد به بابام بیست سال هم دست بابام کار کرد الانم از بابام رسیده به من و یه ده سالی دست من داره کار میکنه تو این مدت هم اصلا خراب نشده به غیر از اب و روغنش هیچشو عوض نکردم مزدا 1000 عشق است عشق و یه اسطوره تکرار نشدنی باید مزدا 1000 مثل نیسان ابی تا الان تولید میکردن
1399/2/7
خوش بحال کره ای ها-ژاپنی ها -چینی ها
میدونی چرا !!
میدونی چیرا !! چون مثل ما وابسته نیسسسسسسسسستتتنننن!!!!!!!!
میدونی چرا !! چون مثل ما تماشاچی نیستن !!
دعواشون سر این باشه که کدوم بهتره
فهمیدی چیراااا!!!