موضوعات داغ

خرید خودرو توسط تیم ها، راه حل درستی نیست

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
زاک براون میگوید مسابقات نباید به سمتی برود که سایر تیم ها بتوانند یک خودرو را بصورت کامل خریداری کنند. "خرید خودرو توسط تیم ها، راه حل درستی نیست".

در حالیکه تیم های فرمول یک مشغول بررسی راه حل های کاهش بودجه هستند، تیم های بزرگتر به تقابل با این قانون بودجه جدید برخواسته اند.

تیم های کوچکتر خواهان کاهش قانون بودجه از ۱۴۵ میلیون دلار در فصل ۲۰۲۱ به ۱۳۰ میلیون برای فصل بعد هستند، از سوی دیگر تیم های بزرگتر مسابقات فرمول یک با بودجه ایی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار نگران خسارات حاصل از این کاهش شدید هستند.

به اعتقاد مدیران تیم های برتر حاضر در فرمول یک، کاهش بودجه آنهم به این شدت باعث اخراج گسترده در این تیم ها خواهد شد. به همین دلیل آنها برای جبران هزینه های تیم کوچکتر پیشنهاد داده‌اند تا قانون خرید خودرو کامل از سایر تولید کنندگان احیاء شود. قانونی که در اصل متعلق به دوران ۱۹۷۰ میلادی است.

در همین رابطه مدیر تیم ردبول، کریستین هورنر، گفته بود:

""اگر بخواهیم به طور جدی در رابطه با کاهش هزینه ها، خصوصا برای تیم های کوچکتر تصمیم درستی بگیریم بهترین راه حل برای دو سال آینده اجازه استفاده از خودرو خریداری شده برای تیم های کوچکتر است".

بهتر است این مقاله را نیز بخوانید.

به تازگی مدیر تیم فراری نیز در مصاحبه با یک روزنامه بریتانیایی گفته بود:

"اگر شرایط فعلی(کاهش شدید بودجه) باعث تهدید بقاء تیم های حاضر در فرمول یک شود، فراری آماده است تا بر روی روند قانون گذاری اعمال نظر کند".

با این وجود به نظر مدیر تیم مکلارن، امکان خرید خودرو کامل توسط تیم ها، قانونی است متعلق به گذشته و خلاف روح اصلی رقابت است. به اعتقاد او تیم فراری همیشه علاقمند به این قانون بوده است شاید بابت درآمد سرشاری که برای آنها ایجاد میکند.

"در فرمول یک همه چیز در مورد سازنده بودن و ساختن چیزهای جدید است. من نمیدانم خرید یک خودرو بصورت پکیج کامل چگونه می‌خواهد به پیشرفت این ورزش کمک کند".

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد