موضوعات داغ

پیش فروش شاسی بلند ایران خودرو به زودی شروع می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی پیش ایران خودرو دو محصول جدید خود را که با کد‌های K125 و K132 شناخته می‌شوند، معرفی نمود. خودروی K125 یک کراس‌اوور است که براساس پلت فرم PF1 توسعه یافته است. انتظار می‌رفت با توجه به محبوبیت فوق‌العاده سگمنت کراس‌اوورها در بازار کشورمان، ایران خودرو اقدام به عرضه محصولی در این رده کند، هرچند این شرکت کمی دیر به فکر این اقدام افتاد.
ساخت شاسی بلند K125 براساس دستاوردهایی است که گروه ایران خودرو پس از برجام و در طی توافق با گروه پژو سیتروئن بدست آورده است. بسیاری عقیده دارند خودرو K132 نمونه داخلی شده پژو 301 است، بنابراین شاسی بلند K125 نیز باید نمونه ایرانیزه پژو 2008 باشد. مطابق اعلام ایران خودرو، شاسی بلند K125 از قوی‌ترین موتور تولیدی این مجموعه یعنی TC7 پلاس بهره می‌برد و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده خواهد داشت.
پیشرانه TC7 پلاس مدتی قبل در نمایشگاه پیشرانه های درون سوز ساپکو توسط شرکت ایپکو معرفی شد. این پیشرانه 1.6 لیتری می تواند 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور نمونه ارتقا یافته TC7 یا همان EF7 پلاس است. ایران خودرو آپشن‌های مناسبی را برای کراس اوور K125 در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به تهویه هوای الکتریکی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز و دوربین عقب اشاره کرد. ایران خودرو تصمیم دارد به زودی پیش فروش این خودرو را آغاز کند. اطلاعات تکمیلی به زودی از طریق خودروبانک در اختیار مخاطبین عزیز قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/9
حدودا کی ثبت نام داره و مبلغ پیش فروض چقدر هست ... ؟؟؟؟؟؟؟
1399/2/10
الان اینو ثبت نام میکنن، موعد تحویل پژو پارس میدن!
1399/2/10
به نظمر اول باید خبر تارخی رونماییش لو می رفت تا پیش فروشش
1399/2/13
قبل اینکه رونمای کنه...یه چند کیلومتری امتحانش کنن ...میخواد پیش فروش کنه ...آفرین به این شرکت ایران خودرو که میدونه چه طوری اقتصاد جهشی انجام بده ..صد آفرین باید از این شرکت یاد گرفت که در سال جهش تولید اینجوری عمل کرد
1399/2/13
ای کاش کمی شعور داشتیم و برا ثبت نام خودرو دست و نمی شکستیم. کی به خودمون میایم ما.