موضوعات داغ

تولید لکسوس GS از امسال متوقف خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می‌آید گزارش‌ها درباره پایان تولید لکسوس GS اشتباه نبودند، چون پس از سال‌ها شایعه، از ماه آگوست پیش‌رو تولید این سدان در ژاپن به پایان خواهد رسید. این خبر ابتدا توسط یاهو ژاپن منتشر و توسط سخنگوی لکسوس تایید شد. لکسوس از فروش ضعیف و کاهش تقاضا برای خودروهای سدان به عنوان دلیل اصلی برای پایان تولید این مدل یاد کرده است.
در آمریکا، تولید GS با یک ادیشن خاص با طراحی داخلی مشکی و تزئینات قرمز به پایان خواهد رسید. فقط ۲۰۰ نسخه از این مدل برای آمریکا تولید خواهد شد.
لکسوس اولین بار مدل GS را در سال ۱۹۹۳ وارد آمریکا کرد تا آن را به رقیبی برای بی‌ ام‌ و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E تبدیل کند. GS دیفرانسیل عقب به مدت چندین سال در کنار لکسوس ES دیفرانسیل جلو به فروش رسید، اما فروش ES در آمریکا همیشه از GS بیشتر بوده است. در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۸۴۸۴ از ES و تعداد ۶۶۰۴ از GS فروخته شد.
نسل دوم GS که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ عرضه شد، در سایت کار اند درایور مورد توجه قرار گرفت. این سایت GS را در سال‌های ۱۹۹۸، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ به عنوان یکی از ۱۰ خودروی برتر سال انتخاب کرد. GS کنونی مدل نسل چهارم است و عرضه آن از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. تنها مدل GS350 با موتور V-6 و مدل GS F پرفورمنس با موتور V-8 در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند، چون تولید نسخه‌های چهار سیلندر و هیبریدی در سال‌های اخیر متوقف شده‌ است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/12
بسیار جالب و میمون! توقف تولید دو خودرو از دو خودروساز با هم قرین شده! خودروی محشر پراید! و خودروی لکسوس جی اس!
1399/2/12
بهتر خدا کنه کل لکسوس و تویوتا تولیدش متوقف شه
1399/2/13
آخ آخ چه چیزی تولیدش متوقف می شه بعد ما هنوز داریم ماشین چهل سال پیش رو پیش فروش می کنیم !
1399/2/14
فکرشو بکن این عروسک توقف تولید بشه بعد پراید و پژو و سمند و .. این لگن های ایران همچنان تولید میشن 😐