موضوعات داغ

وقتی ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت خودرو تعلل می‌کند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت گذاری خودروها در سال ۹۹ تعلل کرده و همین موضوع سرگردانی خودروسازان و مشتریان را به دنبال داشته است.
به نقل از دنیای اقتصاد، با تعلل ستاد تنظیم بازار خودروسازان نمی دانند که محصولات پیش فروش شده خود را با چه قیمتی تحویل مشتریان دهند و همین موضوع سبب شده که تحویل خودروهای پیش فروش شده متوقف شده و یا بسیار کند صورت پذیرد.
هرچند ستاد تنظیم بازار در طی هفته های گذشته جلساتی را تشکیل داده اما این جلسات خروجی خاصی را به دنبال نداشته و قیمت خودروها در سال جدید هنوز مشخص نیست.
شنیده ها حاکی از آن است که لیست قیمت جدید خودروهای داخلی که ازسوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تهیه شده در اختیار کمیته خودرو قرار گرفته و شورای رقابت نیز از این قیمت ها مطلع است و پیشنهاداتی نیز مطرح شده اما هنوز ستاد تنظیم بازار قیمت جدید خودروها در سال 99 را اعلام نکرده و با گذشت 40 روز از سال جدید همچنان بازار خودرو در بلاتکلیفی به سر می برد.
این اتفاقات سبب شده که شایعاتی نیز در خصوص برگشت شورای رقابت و یا کمیته خودرو به گردنه قیمت گذاری خودرو به گوش برسد که البته هنوز صحت آن ها تایید نشده است.
این تعلل چندین چالش را به دنبال داشته است. نخست آن که روند تحویل خودروهای پیش فروش شده به کندی صورت می پذیرد چرا که هنوز قیمت نهایی این خودروها مشخص نشده و خودروسازان نمی دانند چه مبلغی را باید از خریداران دریافت کنند. این موضوع هم خریداران و هم خودروسازان را دچار سردرگمی کرده است.
دوم آن که در این شرایط امکان ارائه طرح های فروش فوری نیز میسر نیست چرا که در قرارداد این طرح ها باید قیمت قطعی و نهایی خودروها مشخص و قید شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/12
زود قیمت ژیان رو بگید می خوام بخرم