موضوعات داغ

تولید تویوتا لندکروزر با موتور V8 به پایان می‌رسد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق گزارشی جدید، به نظر می‌آید تویوتا قصد دارد موتور V8 بنزینی و دیزلی را از خط تولید تویوتا لندکروزر خارج کند. این شامل نسل بعدی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ و هرگونه نسخه جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ هم می‌شود.
احتمالا در همه آن‌ها از موتور V6 توربو دیزل و/یا V6 بنزین هیبریدی استفاده شود؛ هنوز هیچ یک از این موارد تایید نشده است. البته حالا جزئیات بیشتری در مورد جدول زمانی و برنامه تویوتا برای پایان تولید موتور V8 در سطح جهانی داریم.
در حالی که سایت CarAdvice سال گذشته برای اولین بار اخبار پایان تولید تویوتا لندکروزر با موتور V8 را منتشر کرد، از آن زمان تاکنون چندین گزارش در این باره منتشر شده‌ است. حالا گزارشی جدید از ایالات‌متحده بیشترین جزئیات درباره این مسئله را مطرح کرده است.
سایت thedrive گزارش داده تویوتا طی سه سال آینده تولید انبوه موتورهای V8 خود را کاهش داده و آن‌ها را با انواع جدیدی از موتورهای V6 جایگزین خواهد کرد. این سایت گفته اطلاعاتش در این باره را از یک منبع آشنا با فرآیند عملیاتی تویوتا در آمریکا دریافت کرده است.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

به نظر می‌آید این گزارش درست باشد، چون اول اینکه تویوتا به طور آشکار در مورد برنامه‌ مدل‌های آینده‌اش اظهارنظر نمی‌کند، دوم اینکه این سایت جزئیات زیادی افشا کرده که قبلا ندیده بودیم، و سوم اینکه با توجه به استانداردهای آلودگی جهانی سختگیرانه کنونی، این اطلاعات منطقی و محتمل به نظر می‌رسند.
این سایت گفته نسل بعدی مدل‌های بازار آمریکا مانند تویوتا توندرا، تویوتا سکویا و تویوتا لندکروزر از موتور V6 بهره خواهند برد.
کارخانه تویوتا در هانتس‌ویل ایالت آلاباما یکی از دو کارخانه در جهان است که موتورهای V8 تویوتا را می‌سازد. دیگر کارخانه‌ای که این موتورها را تولید می‌کند کارخانه تاهارا در ژاپن است که مدل‌های بالارده لندکروزر و لکسوس را هم تولید می‌کند.
طبق گفته این منبع، کارخانه ژاپنی طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده تولید موتورهای V8 را متوقف خواهد کرد. کارخانه آلاباما در حال آماده‌سازی قطعات لازم برای تولید ۳۰ هزار موتور V8 اضافی مخصوص توندرا و سکویا برای سال آینده یا پس از آن است.
در این گزارش آمده: هنگامی که این قطعات آماده شوند، همه تجهیزات تولید V8 با تجهیزات جدید برای تولید موتورهای V6 توربو جایگزین خواهند شد، و زمانی که آخرین موتورهای V8 تولید شوند، خط مونتاژ نیز تغییر خواهد کرد.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

نمایندگان تویوتا در ایالات‌ متحده و استرالیا درباره آینده V8 اظهارنظری نکردند. طی چند سال گذشته، مدیران تویوتا استرالیا اصرار داشتند که نسل بعدی تویوتا لندکروزر - که احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه شود - هنوز قابلیت‌های زیادی خواهد داشت.
برخی از طرفداران تویوتا لندکروزر V8 شروع به خرید آخرین نسخه‌های نسل کنونی کرده‌اند، چون نمی‌خواهند موتور V8 را از دست بدهند. سایر طرفداران تویوتا لندکروزر منتظر مدل جدید هستند، با این امید که قدرت بیشتری نسبت به نسل فعلی داشته باشد و همچنین سوخت کمتری مصرف کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/12
فقط ۲ سیلندر