موضوعات داغ

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: ریزش قیمت خودرو ادامه دارد/ پراید 90 میلیونی فقط روی کاغذ بود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، با کمک تصمیمات شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت خودروها در بازار آزاد ریزشی شده و این شیب نزولی همچنان ادامه دارد.
به نقل از ایلنا، سعید موتمنی در این خصوص توضیح داد: «با بررسی قیمت خودروها در بازار خودرو متوجه خواهید شد که قیمت ها یک شیب نزولی به خود گرفته اند. قیمت برخی از خودروهای مونتاژ داخل در حال حاضر با کاهش 100 تا 110 میلیون تومانی مواجه شده و در خصوص خودروهای داخلی نیز تنها 206 در حدود 40 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. پراید تنها بر روی کاغذ به 85 تا 90 میلیون تومان رسید.»
وی ادامه داد: «البته تصمیمات شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تنها سبب کاهشی شدن قیمت ها نشده و نبود مشتری از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز سبب کاهش قیمت خودروها شده است.»
موتمنی تاکید کرد: «تعطیلات اخیر سبب شده بود که دلالان خودروهای خود را دپو کرده و با قیمت سازی شروع به بالابردن قیمت‌ها کنند. به علاوه شایعه افزایش 50 درصدی قیمت کارخانه ای نیز بازار خودرو را ملتهب کرد.»
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ادامه داد: «براساس تصمیمات شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سرمایه گذاری در حوزه خودرو تنها یک سود 10 درصدی را عاید جیب دلالان می کند که یک سود منطقی است. پیش از این بسیاری از افراد به دلیل اطمینان از سود 100 درصدی خود در طرح های فروش خودروسازان ثبت نام کرده و اجازه نمی دادند که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد