موضوعات داغ

احتمال فروش فوق العاده خودرو قبل از عیدفطر

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های سرپرست وزارت صمت تا قبل از رسیدن به عید فطر خودروسازان با کمک روش فوق العاده بازار خودرو را مدیریت کرده و از التهابات این بازار می کاهند.
به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی در این خصوص توضیح داد: «در روش فوق العاده اولویت وزارت صمت با افرادی است که خودرو نداشته و مصرف کننده نهایی اند. این وزارت خانه به دنبال آن است که تقاضاهای کاذب بازار خودرو را حذف کرده و خودرو را عادلانه در بازار توزیع کند.»
وی ادامه داد: «ما در حال حاضر سه روش فروش خودرو را توسط خودروسازان ارائه می دهیم. در روش اول که فروش فوق العاده است خودرو به جهت کنترل بازار به متقاضیان عرضه خواهد شد. در این روش سند خودرو یک سال در رهن شرکت خودروسازی باقی خواهد ماند و اگر شرایط وفق مراد پیش برد صلح نامه ای نیز ارائه نخواهد شد. روش دوم طرح پیش فروش خودرو است که همچون گذشته در حال اجرا بوده و اختلالی در آن به وجود نخواهد آمد. دوره تحویل در این روش یک ساله است. روش سوم نیز طرح مشارکت در تولید است که خودرو پس از 2 تا 3 سال تحویل مشتری خواهد شد.»
مدرس خیابانی افزود: «در تمامی روش های مذکور نظارت و کنترل توسط سیستم ها و دستگاه های مربوطه صورت می پذیرد تا اطمینان حاصل شود فرد متقاضی به منظور استفاده نهایی ثبت نام کرده و به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه نمی کند.»
سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: «خودروهای صفر کیلومتر در فروش فوق العاده بعد از سه ماه دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری می‌کند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.»
وی همچنین در انتها تصریح کرد: «سازمان حمایت هم اعلام کرده که تمام پارکینگ ها و انبارها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد