موضوعات داغ

چگونه در طرح های جدید فروش ثبت نام کنیم و نحوه تحویل خودرو چگونه است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، این شرکت در حال حاضر بیش از 2 هزار خودرو تولید شده دارد که قصد دارد ضمن افزایش تیراژ این خودروها، آن ها را در برنامه های فروش و پیش فروش به دست متقاضیان برساند. در همین راستا نیز تعداد برنامه های فروش و پیش فروش افزایش خواهد یافت.
به نقل از عصر ایران، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این خصوص گفت : «نخستین برنامه فروش این خودروساز به زودی اعلام خواهد شد. ایران خودرو مطابق برنامه مصوب ستاد تنظیم بازار تا 40 درصد از تولید روزانه خودرو را در برنامه فروش فوق العاده عرضه خواهد کرد. خودروهای عرضه شده در این برنامه بدون احتساب سود مشارکت تا سه ماه بعد تحویل متقاضیان خواهد شد.»
وی ادامه داد: «پیش فروش های ایران خودرو برای بازه زمانی 3 تا 12 ماه نیز بدون محاسبه سود مشارکت خواهد بود و صرفا برای طرح های مشارکت در تولید با موعد تحویل 12 تا 24 ماه دست کم 6 درصد و موعد تحویل بالاتر از 24 ماه 12 درصد سود محاسبه خواهد شد.»
رحمانی در خصوص سازوکار ثبت نام خودروها نیز توضیح داد: «در ابتدا 50 درصد از وجه خودرو از متقاضیان واجد شرایط دریافت شده و یک هفته پس از پایان ثبت نام با حضور مراجع نظارتی نسبت به قرعه کشی اقدام خواهد شد. اسامی انتخاب شدگان ظرف 48 ساعت پس از پایان ثبت نام و برگزاری قرعه کشی در سامانه فروش ایران خودرو قرار خواهد گرفت. این افراد تا 48 ساعت فرصت خواهند داشت تا مابقی وجه خودرو را واریز کنند. همچنین مبلغ دریافتی از افرادی که در قرعه کشی انتخاب نشده اند نیز یک هفته بعد استرداد خواهد شد.»
گفته می شود در این روش امکان ثبت نام برای تمامی متقاضیان فراهم بوده و از حضور واسطه ها و دلالان جلوگیری خواهد شد.
از شرایط لازم برای شرکت در این طرح هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو، دارا بودن گواهی نامه رانندگی، سن بالای 18 سال، فاصله زمانی 36 ماهه از آخرین ثبت نام یا تحویل خودرو، تعلق شماره حساب بانکی و موبایل به شخص متقاضی و همچنین در رهن بودن سند خودرو تا یک سال است.
رحمانی در ادامه ساز و کارهای ثبت نام در طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید را تشریح کرد و گفت: «در این روش ها امکان ثبت نام تمامی متقاضیان در پایگاه فروش اینترنتی ایران خودرو فراهم است. در صورت تکمیل ظرفیت در روش پیش فروش، متقاضی امکان خرید در قالب طرح مشارکت در تولید را خواهد داشت. در این روش نیز 50 درصد از مبلغ خودرو اخذ و مابقی نیز پس از صدور دعوتنامه و براساس قیمت زمان تحویل دریافت خواهد شد. متقاضیان باید پیش از مراجعه به سایت فروش ایران خودرو برای ثبت نام، نسبت به نام نویسی و ایجاد کاربری شخصی در سامانه امتا اقدام کنند.»
در طی یک هفته گذشته قیمت خودرو در بازار کشورمان کاهشی شده و خودروهای داخلی و مونتاژی بین 20 تا 100 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند. امید می رود با اجرای برنامه های فروش فوق العاده و کاهش تعهدات معوق خودروسازان، روند کاهشی قیمت ها ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/27
تازه باید بری با هزار مکافات ثبت نام کنی بعد هم شانسی باید انتخابت کنن