موضوعات داغ

طناب‌کشی همزمان هامر H1 با سه خودروی مرسدس G63، سوزوکی جیمنی و میتسوبیشی L200 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
قبلا شاهد هنرنمایی مرسدس G 63 در مسابقه طناب‌کشی با دیگر خودروها بوده‌ایم. این ای‌ام‌جی قدرتمند با سه سوزوکی جیمنی که همزمان او را می‌کشیدند به رقابت پرداخت و قدرت خودش را به شاسی بلندهای سطح بالا نشان داد.
دیفرانسیل‌های مکانیکی فراوان و مدیریت کشش هوشمندانه تضمین می‌کنند که G 63 در کارش به موفقیت برسد. جیپ‌ها هم کشش خوبی دارند، اما بهترین عضو خانواده کلاس G از موتور پرقدرت ۴ لیتری توئین توربو بهره می‌برد.
حالا به نظر می‌رسد این مرسدس با بهترین رقیب خود روبرو شده باشد، چون این دفعه رقیبش هامر H1 است. نسل اول این آفرود مناسب کارهای نظامی است. این هامر به اندازه یک اتوبوس سنگین و عریض است. ما هامرها را دیده‌ایم که خودشان را از دیوار بالا می‌کشند، پس شاسی بلند غیرنظامی مرسدس نباید چالش بزرگی برایش ایجاد کند.
به نظر می‌رسد وضعیت مرسدس از نظر پیشرانه بهتر است، چون موتور دیزلی ۶.۵ لیتری هامر تقریبا یک سوم قدرت آن را تولید می‌کند. اما وزن و کشش نقش مهم‌تری در این معادله فیزیکی عجیب دارند، بنابراین خودروی آمریکایی برنده می‌شود.
مت واتسون که متوجه شده باخته است، درخواست کمک می‌کند و یک سوزوکی جیمنی به او می‌پیوندد. با این حال، موتور۱.۵ لیتری جیمنی با توان ۱۰۰ اسب‌بخار هم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.
یک نیروی کمکی دیگر یعنی میتسوبیشی L200 از راه می‌رسد. این مدل از موتور دیزلی ۲.۳ لیتری بهره می‌برد که به نظر می‌رسد مهارت زیادی در کشیدن اجسام دارد. آیا این سه برای شکست دادن هامر کافی هستند؟

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/31
آخه آمریکایی ها ژاپنی ها عرضه ماشین ساختن دارن ؟ فرانسه ۵۰ سال پیش سیتروئن ds و sm رو ساخت که هنوز هم همه ی دنیا دارن فرانسه رو بخاطر اون تحسین می کنند . ماشینای درب و داغون آمریکایی و ژاپنی با موتور ۸ سیلندر تهش اندازه ۱.۶ لیتری پژو قدرت دارن
1399/3/1
عزیزم شما چند سالت هست چه ماشینهایی داشتی کجای دنیارو دیدی اخه چرا بدون اطلاع کافی نظر میدی واقعا بدون اطلاعات کافی نظر ندید.
1399/3/3
اگر هر دو تای اینارو به نیسان جی تی آر ببندی براحتی نیسان جی تی آر اینارو میکشه زمانیکه ژاپن اسطورهای همچون نیسان جونیور و مزدا 1000 میساخت آمریکا و آلمان چی میساختن آشغالهایی مثل موستانگ و بیتل
1399/2/31
هامر دستکاری شده بود نه لاستیکش فابریک بود نه صدای موتورش عادی بود وگرنه اگه همچین لاستیک هایی زیر بنز بندازی می‌تونست هامر رو بکشه . ولی به هر حال آفرودر های ژاپنی و آمریکایی بهترینن
1399/2/31
در اینکه هامر ماشین غول و قدرتمندیه شکی نیست ولی شرایط کاملا ناعادلانه بود،عاج و سایز لاستیک با توجه به زمین چمن و لیز بودن زمین، نتایج قابل پیش بینی بود، دقت کنید بنز سوزوکی و میتسو همش در حال هرزگردی بودن اما هامر به لطف لاستیک هاش نه!
1399/3/1
دقیقا لاستیک های بنز و سوزوکی و میتسوبیشی لاستیک های بدون عاج بودن ولی لاستیک هامر غیر استاندارد و با عاج های درشت بود و حتی از صدای موتور هم معلوم بود تقویت شده بود