موضوعات داغ

قیمت محصول جدید ایران خودرو چقدر است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اواخر بهمن ماه سال گذشته، ایران خودرو محصولات جدید خود را با حضور رئیس جمهور در حیاط هیات دولت به نمایش گذاشت که در این بین خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک و همچنین محصول جدید این شرکت با کد K132 با حضور رئیس جمهور معرفی شدند که هنوز اطلاعات دقیقی از آنان، بویژه مشخصات فنی ارائه نشده است. با این حال بحث سر قیمت خودروی K132 به عنوان یک محصول جدید با طراحی متفاوت و مدرن بسیار داغ بوده و هرکسی به نوبه خود نظری در رابطه با قیمت خودرو در کارخانه و در بازار آزاد می دهد.
در ماه های اخیر شاهد نوسان شدید قیمت ها در بازار خودرو بودیم و همین موضوع باعث شد تا دستگاه های نظارتی و اجرایی وارد عمل شده و بعد از ماه ها رکود و تجربه افزایش قیمت افسارگسیخته در بازار، تصمیم به مبارزه با سوداگری و کوتاه کردن دست دلالان از این بازار پرمخاطب شوند. هرچند در این بین شرکت های خودروساز داخلی هم بر تبل افزایش قیمت ها کوبیده و در نهایت موفق به افزایش قیمت محصولات خود شده اند که به زودی قیمت رسمی و نهایی آنان اعلام خواهد شد.
حال با توجه به این شرایط، یک فعال بازار خودرو معتقد است که خودروی جدید ایکو K132 در کارخانه حداقل قیمت 100 میلیون تومانی خواهد داشت و با ورود آن به بازار کنونی با شرایط حاکم، می توانیم قیمت حدودا 200 میلیون تومانی و یا حتی بالاتر را پیش بینی کنیم، این درحالیست که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیش از این اعلام کرده بود که ثبت نام خودروی K132 احتمالا در بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا آن زمان اگر بازار خودرو سروسامان بگیرد، می توانیم محدوده قیمت کمتری را برای آن پیش بینی کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، شرایط حاکم بر بازار خودرو با ورود دستگاه های مختلف تا حدودی آرام گرفته است، اما با شروع دوباره بحث افزایش شرکتی قیمت خودروهای داخلی، احتمالا طی روزهای آینده بار دیگر شاهد نوسان و افزایش قیمت ها در بازار باشیم و عرضه خودرو نیز تا مشخص شدن تکلیف خودروسازان کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر با ایجاد رعب و وحشت در بازار خودرو، تاحدودی قیمت خودروها کاهش پیدا کرده است، اما پس از عید سعید فطر و همچنین نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تقاضا برای خرید خودرو، ممکن است بار دیگر شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار باشیم و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، می توانیم قیمت حدود 100 میلیون تومانی در کارخانه و قیمت حدودا 200 میلیون تومانی را برای خودرو K132 ایران خودرو در بازار پیش بینی کنیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/31
دنا ۲۰۰ تومنه!!!! این کمتر ۳۰۰ تومن نیست !!!!
1399/3/1
خودرویی که تولید میشه رو نمیتونن قیمت گذاری کنن چه برسه به این که هنوز تولید نشده. !!!! کلا خوب بلدن ملتو اسکل گیر بیارن. خودتونین !!!!!