موضوعات داغ

ساخت ماکت رولزرویس کالینان به اندازه نیمی از ساخت یک روزلرویس واقعی زمان می‌برد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رولزرویس کالینان یکی از لوکس‌ترین محصولات ساخت بریتانیا است و با فروش گسترده خود، سود بسیاری را روانه جیب رولزرویس کرد. آمار فروش رولزرویس کالینان آن‌قدر بالا بود که در تاریخ 116 ساله شرکت رولزرویس بی‌سابقه بود و موجب افزایش 25 درصدی فروش این شرکت در سال 2018 شد. البته خرید این محصول فوق‌العاده در توان تمام مصرف‌کنندگان نیست و به همین دلیل نمونه کوچک شده رولزرویس کالینان در مقیاس 1:8 وارد بازار شده تا ستاره درخشان مجموعه کلکسیونرها باشد.
یکی از موارد خاص خودروهای رولزرویس مربوط به زمان ساخت آن‌هاست. خودروهای رولزرویس با دقت خاصی ساخته می‌شوند و معمولا ساعت‌های زیادی صرف ساخت یک رولزرویس می‌شود. این دقت ویژه در ساخت ماکت رولزرویس کالینان نیز لحاظ شده، چرا که ساخت این ماکت حدود 450 ساعت طول می‌کشد. هر مشتری می‌تواند ماکت خود را با افزودن جزئیات سفارشی خاص‌تر کند و بنابراین هر کدام از ماکت‌های رولزرویس کالینان با دیگری تفاوت دارد.
ماکت مقایس 1:8 رولزرویس کالینان بیش از هزار قطعه مجزا دارد و ساخت آن به اندازه نیمی از زمان ساخت یک رولزرویس کالینان واقعی به طول می‌انجامد. حدود چهل هزار رنگ نیز برای انتخاب وجود دارد و علاوه بر آن سفارش دهندگان قادر هستند تا رنگ سفارشی خود را برای ماکت رولزرویس کالینان درخواست دهند.

ماکت رولزرویس کالینان

ماکت رولزرویس کالینان

طراحی کابین ماکت نیز همانند قسمت خارجی بسیار زیبا و دقیق انجام شده است و تمامی جزئیات رولزرویس کالینان اصلی همانند طرح‌های چوب داشبورد، چراغ‌های خوش‌آمد گویی و حتی دوخت‌های صندلی در ماکت آن نیز رعایت شده است. پیشرانه 6.75 لیتری V12 نیز دقیقا زیر کاپوت ماکت شبیه‌سازی شده و تمامی درب‌های ماکت رولزرویس کالینان قابلیت باز شدن دارند.
ماکت‌های ساخته شده توسط تولیدکنندگانی همچون رولزرویس یا آمالگام ثابت می‌کنند در صورت صرف وقت کافی، ماکت‌های تولیدی تا چه می‌توانند باکیفیت باشند. حتی اگر مشتریان تمایل نداشته باشند ماکت آن‌ها با خودرو تولیدی کارخانه یکسان باشد، رولزرویس این امکان را به آن‌ها داده است تا بتوانند ماکت خود را کاملا شخصی سازی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد