موضوعات داغ

متقاضیان خودرو در ثبت اطلاعات خود دقت کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته با شروع مرحله پیش ثبت نام به منظور خرید خودرو، اعلام کرد که متقاضیان خرید خودرو لازم است که دستورالعمل های خرید اتومبیل را رعایت کنند و در ثبت نام خود دقت لازم را به عمل آورند، زیرا هریک از شروط ثبت نام در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و ثبت نام باطل خواهد شد. در حال حاضر برنامه ریزی های مختلفی انجام شده و در مرحله نخست، تصمیم به فروش خودرو به صورت "فروش فوق العاده" به متقاضیان داریم و ثبت نام اولیه در طول 10 روز امکان پذیر خواهد بود، اما لازم است که متقاضیان دقت لازم را در مراحل ثبت نام انجام دهند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از صداوسیما، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره عمل به تعهدات خودروسازان، اعلام کرد که از میزان تعهد تولیدی که دو شرکت خودروساز داخلی دارند، 60 به 40 می توانند نسبت به تکمیل تعهدات قبلی و فروش خودرو اقدام کنند و از این 40 درصد سهم فروش نیز می توان برای فروش فوق‌ العاده و یا شرایط فروش دیگر استفاده کرد.
لازم به ذکر است که نظارت بر چرخه این تخصیص ‌ها و انجام به موقع تعهدات معوق و تعهدات جاری و سررسید نشده، از جمله نظارت های وزارت صنمت بر خودروسازان خواهد بود و در این خصوص معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که طی مدت زمان 10 روزه ثبت نام در بخش فروش فوق العاده نظارت خواهیم کرد تا روند نام نویسی به درستی انجام شود.
عباس تابش با اشاره به این موضوع که 50 درصد مبلغ خودرو به عنوان پیش پرداخت از متقاضی دریافت می شود، در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که بنا به هر دلیلی، هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله نقض شود، ثبت نام باطل شده و هزینه پرداختی کسی که این شرایط را رعایت نکرده است، برگشت داده خواهد شد و به او خودرویی تعلق نخواهد گرفت، حتی اگر نام او در قرعه کشی هم انتخاب شده باشد.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در آخر اعلام کرد: پس از مهلت 10 روزه ثبت نام اولیه، طی 48 ساعت باید اطلاعات ثبت نام کنندگان بررسی و قرعه کشی انجام شود و شرکت های خودروسازی موظف هستند طی 48 ساعت اسامی افراد برنده شده را اعلام کنند و سپس طی یک هفته، هزینه پرداختی افرادی که در قرعه کشی انتخاب نشده اند را به آنان بازگردانند. اگر در این زمینه تخلفی صورت گرفت، مردم می توانند موارد تخلف را از طریق سامانه 124 اطلاع رسانی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد