موضوعات داغ

یوروانکپ قصد بروزرسانی تست تصادف خود را دارد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سازمان انکپ اروپا یا یورو انکپ یکی از معتبرترین مراکز آزمون ایمنی خودروها در سراسر جهان است و نمراتی که این موسسه به ایمنی خودروها اعطا می‌کند، نقش پررنگی در بازاریابی موفق این محصولات دارد. در حقیقت خودروهایی که قصد عرضه در اتحادیه اروپا را دارند، باید حتما امتیاز قابل قبولی از تست تصادف یوروانکپ دریافت کنند، در غیر این‌صورت فروش آن‌ها با شکست مواجه می‌شود. این سازمان به طور مکرر در حال سختگیرانه‌‌تر کردن تست‌های خود است تا خودروسازان را ملزم کند محصولاتی ایمن‌تر به تولید برسانند.
حال این موسسه قصد دارد تا یکی از بزرگترین تغییرات را در تست تصادف خود اعمال کند. دست اندرکاران یورو انکپ متوجه شده‌اند که تاکنون در آزمون‌های ایمنی به مساله وزن خودروها و نسبتی که با یکدیگر دارند، به خوبی پرداخته نشده است. بسیاری اعتقاد دارند وسایل نقلیه بزرگتر و سنگین‌تر در تصادفات به خودروهای کوچک و ضعیف، خسارات قابل توجهی وارد می‌کنند. حال انکپ قصد دارد تا این فرضیه را به دقت مورد سنجش قرار دهد. برای این منظور، انکپ از موانع تغییر پذیر استفاده خواهد کرد که میزان خسارت خودروها بر اثر تصادفات را با توجه به وزن ارزیابی خواهد کرد.
بنابر آزمون‌های جدید انکپ، اگر وسیله نقلیه مورد آزمون بیش از حد سفت و سخت باشد، جریمه خواهد شد زیرا که چنین خودرویی خسارت قابل توجهی به سایر وسایل نقلیه وارد می‌کند. علاوه بر آن تست‌های مربوط به سیستم‌های دستیار رانندگی و ترمز خودکار اضطراری سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد، چرا که استفاده از خودروهای خودران روز به روز در حال افزایش است و این سیستم‌ها می‌بایست با دقت بیشتری مورد آزمون قرار گیرند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/7
سایپا هم قصد داره دو تا کیسه فریزر ( ایر بگ ) ببنده جلو ماشیناش