موضوعات داغ

آمار خودروهای مانده در گمرک و بلاتکلیفی 1100 خودروی فاقد ثبت سفارش

عکس مطلب اول
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این موضوع که همچنان نزدیک به ۳۰۰۰ خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است، اعلام کرد که ما درخواست تمدید مصوبه ترخیص خودروها را ارسال کرده ایم. لازم به توضیح است که امسال احتمال آزادسازی واردات خودرو صفر است و پیش بینی می شود که قیمت خودرو در بازار همچنان بالا برود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، مهدی دادفر با اشاره به شرایط ملتهب بازار خودرو در ماه های اخیر که برای کنترل آن تصمیمات مختلفی برای فروش خودرو گرفته شده است، اعلام کرد که این تصمیمات فقط برای خودروهای داخلی است و در حال حاضر هیچ تصمیمی برای بازار خودروهای وارداتی گرفته نشده و لازم است که در کفه ترازوی تقاضا، خودروهای وارداتی هم لحاظ شود. با این حال راه های ورود خودرو به کشور در سال 99 هم بسته است و ما همچنان یکسری خودرو در گمرکات کشور داریم که هنوز ترخیص نشده اند.
وی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد: در حال حاضر حدود 3000 خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است و هنوز ترخیص نشده اند و خیلی از آنان در میانه راه ترخیص گیر کرده اند. در این خصوص حدود 400 الی 500 دستگاه خودرو در سازمان حمایت مشکل دارند و همچنین نزدیک به 700 تا 800 دستگاه در سازمان توسعه تجارت به مشکل برخورده و برخی دیگر هم در اداره کل خودرویی با مشکل مواجه شده اند. حال ما تقاضای تمدید مصوبه ترخیص خودروها از گمرک را داریم و مکاتبه های آن هم صورت گرفته و اقدامات لازم را انجام داده ایم، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت این مصوبه را اجرا نمی کند.
متاسفانه بعد از پایان مصوبه، مجبور هستیم که سراغ طی کردن مراحل اداری تمدید آن برویم و حدود 7 الی 8 ماه طول می کشد تا دوباره مصوبه صادر شود. در حال حاضر برندهای مختلفی از بورگوارد، سانگ یانگ، تویوتا، بنز، بی ام و، رنو و همچنین محصولات هیوندای در گمرکات کشور وجود دارند که موفق به ترخیص آنان نشده ایم.

از طرفی دیگر به گزارش پایگاه خبری ایسنا، صحبت از حدود 1100 خودروی متروکه در گمرکات کشور شده است که فاقد ثبت سفارش هستند و اگر وزارت صمت تصمیمی در رابطه با بازکردن ثبت سفارش برای این دسته از خودروها نگیرد، تمامی آنان متروکه خواهند شد.
طی آخرین مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک، از 3719 خودرو مانده حدود 2471 دستگاه برای ترخیص هیچ نیازی به تمدید زمان مصوبه ندارند، ولی برای 1248 دستگاه دیگر باید با تمدید زمان از سوی دولت ترخیص شوند که از بین آنان، تعداد 1100 دستگاه فاقد ثبت سفارش هستند که طبق اعلام معاون فنی گمرک و در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش آنان کاری نکند، عملا ترخیصی صورت نمی گیرد و متروکه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد